ODDAJ SWÓJ GŁOS I WPŁYŃ NA POPRAWĘ ESTETYKI W MIEŚCIE
Chcesz mieć wpływ na otaczającą Cię przestrzeń? Przeszkadzają Ci wszechobecne reklamy? Weź udział w ankiecie przygotowanej przez Stowarzyszenie Metropolia Poznań!
Ankieta dostępna jest pod adresem http://geoankieta.metropoliapoznan.pl. Jak tłumaczy Danuta Nowakowska ze Stowarzyszenia Metropolia Poznań - Jest to geoankieta dzięki której każdy zainteresowany możne oznaczyć na mapie miejsca, w których ich zdaniem występują najbardziej nieestetyczne reklamy na terenie metropolii.
Wszystko to przy pomocy kilku kliknięć na komputerze czy smartfonie. Całość zajmie dosłownie klika minut. Takie rozwiązanie podoba się Pawłowi Głogowskiemu ze stowarzyszenia Ulepsz Poznań - Konsultacje na każdym poziomie, jeżeli dobrze przeprowadzone są czymś pozytywnym. Bardzo dobrze, że odbywają się one również w obrębie całej aglomeracji i że korzysta się z geoankiety, która staje się coraz bardziej popularnym instrumentem – uważa.
- Celem geoankiety jest stworzenie diagnozy estetyki otaczającej nas przestrzeni – tłumaczy Danuta Nowakowska. - Warto dodać, że wyniki ankiet zostaną udostępnione publiczne i dostęp do nich będą mieli zarówno włodarze poszczególnych samorządów jak i mieszkańcy – dodaje.
Ankietę mogą wypełnić wszyscy mieszkańcy aglomeracji, a jej wynik przyczynią się przy okazji wprowadzania ustawy krajobrazowej. Zdaniem Pawła Głogowskiego, jej wdrożenie wpłynie na poprawę estetyki otaczającej nas przestrzeni publicznej - Oczywiście nie stanie się to z dnia na dzień, ale jeżeli tylko uchwała krajobrazowa zostanie przyjęta w postaci proponowanej przez Urząd Miasta Poznania, to na przestrzeni kilku kolejnych lat możemy liczyć na znaczną poprawę estetyki naszej przestrzeni miejskiej- twierdzi.
Zdecydujmy razem
W ramach akcji „Aktywni obywatele Metropolii Poznań” prowadzone są obecnie trzy ankiety, które pozwalają mieszkańcom Poznania i okolic wyrazić zdanie w ważnych dla nich tematach. Pierwsza z ankiet dotyczy atrakcji turystycznych i kulturalnych metropolii, a druga roli pieszego w mieście. - Dzięki ankietom możemy poznać opinię mieszkańców metropolii w ważnych tematach takich jak reklama, turystyka czy ruch pieszych. Forma internetowa ankiety pozwala dotrzeć do większej ilości odbiorców niż gdybyśmy chcieli prowadzić ją w bardziej tradycyjny sposób – wyjaśnia Danuta Nowakowska.
Na portalu konsultacje.metropoliapoznan.pl pojawiać się również będą ankiety organizowane przez poszczególne samorządy. W tej chwili dostępna jest m.in. dotycząca jakości życia mieszkańców Lubonia. Jej wyniki posłużą przygotowaniu nowej strategii rozwoju Miasta.