DZIELNICA NA GLANC
To pierwsza taka inicjatywa w Poznaniu. Mowa o akcji „Wilda na glanc”, która swoim zasięgiem obejmuje niemal całą dzielnicę. O szczegółach rozmawialiśmy z Jakubem Maciejewskim z „Wildy na glanc”.
Anna Kowalewska: Skąd pomysł na akcję i jaki jest jej cel?
Jakub Maciejewski: Pomysł na akcję "Wilda na glanc" jest wynikiem porozumienia trzech inicjatyw: społecznej - Stowarzyszenie Wildzianie, "biznesowej non profit" - Agencja Marketingowa PoorNoMore oraz inicjatywy plastyka miejskiego – Piotra Libickiego. Wilda jest dzielnicą, która charakteryzuje się przesytem związanym z ilością funkcjonujących tam nośników reklamowych, co w znacznym stopniu wpływa na komfort życia mieszkańców tej dzielnicy. Brak ładu, nadmiar nośników świetlnych czy ledowych, wystające semafory powodują negatywne odczucia i zakłócają estetyczny odbiór. Celem naszej akcji jest przede wszystkim uporządkowanie reklam znajdujących się na Wildzie. Mówiąc uporządkowanie mamy na myśli, przekonanie przedsiębiorców do wprowadzenia zmian proponowanych przez nas, tzw. dobrych praktyk (ujętych w broszurach informacyjnych). Zmiana szyldów, czyli nowe projekty, wymiana starych kasetonów, starych semaforów oraz usunięcie nadmiaru elementów reklamowych, które zakłócają odbiór przekazu reklamowego, mają pomóc nie tylko mieszkańcom i sprawić żeby Wilda stała się dzielnicą ładniejszą, ale również przedsiębiorcom zwiększając siłę ich przekazu.
Czy jednym z powodów jest ujednolicenie kolorów w dzielnicy?
Nie chodzi nam o ujednolicenie kolorów dzielnicy. Raczej o wprowadzenie pewnego porządku i ładu, pewnej systematyczności w działaniach reklamowych realizowanych w tej dzielnicy Poznania. Owszem mamy przygotowane wspólne wytyczne takich realizacji, które są wynikiem porozumienia trzech zaangażowanych stron, a przede wszystkim przepisów związanych z umieszczaniem reklam w dzielnicach zabytkowych, a taką właśnie jest Wilda.
Czyli to kolejny krok w upiększanie Wildy?
Wierzymy, że właśnie tak się stanie. Że dzięki naszej akcji Wilda stanie się piękniejsza.
fot. https://www.facebook.com/Wildanaglanc
W jaki sposób zachęcacie właścicieli kamienic do zmian?
Do właścicieli kamienic, lokali użytkowych i przedsiębiorców prowadzących swoje biznesy na Wildzie będziemy docierać bezpośrednio dnia 17 stycznia. Wtedy właśnie ruszamy na Wildę z ulotkami akcji. Proponujemy przygotowanie nowych projektów szyldów lub przeformatowanie starych w ramach naszej akcji oraz ich realizację.
Na jaką mogą liczyć pomoc?
Otrzymają od nas projekt, i gotowy szyld. Oczywiście jeżeli chodzi o finansowanie to po pozyskaniu sponsora, o którego wciąż walczymy, finansowanie będzie na poziomie 50/50. 50% po stronie właścicieli czy przedsiębiorców i 50% po stronie organizatorów akcji. Wydaje nam się, że stworzenie zupełnie nowego szyldu za 50% ceny to bardzo atrakcyjna oferta.
Zaznaczacie np. że „Powiadomicie cały świat o zmianie". Chodzi o rozreklamowanie takiej postawy?
Tak. Chcielibyśmy, aby cała akcją miała swój początek na Wildzie, ale poszła zdecydowanie dalej. Wszystko jednak zależy od zaangażowania przedsiębiorców i właścicieli kamienic oraz sponsorów.
Czy jakaś inna dzielnica bierze z Was przykład i np. organizuje podobne akcje, wzorując się na Was? Coś Wam wiadomo na ten temat?
Na ten temat w chwili obecnej nie wiadomo nam nic.
Przeczytaj poprzedni artykuł!
BIOLOGÓW NOCNE HARCE
