TRAMWAJE WRÓCĄ NA KAPONIERĘ JESZCZE W GRUDNIU TEGO ROKU
Jak informuje Urząd Miasta Poznania - Sygnalizowane od pewnego czasu trudne negocjacje Spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie z wykonawcą zadania inwestycyjnego „Przebudowa węzła komunikacyjnego Rondo Kaponiera…” zostały zakończone.
W temacie wypowiedział się również prezydent Jacek Jaśkowiak - Przepraszam poznaniaków za przedłużający się remont. W tym przypadku sprawę skomplikowała upadłość jednego z wykonawców. Odczuwamy konsekwencje wadliwie zawartych umów. Wyciągnęliśmy z tego wnioski, także na przyszłosć.
Jak dodaje UMP - W dniu 6 listopada, Spółka podpisała z wykonawcą, czyli liderem konsorcjum, hiszpańską firmą OHL, aneksy do umów na realizację tego zadania. Zgodnie z ich zapisami, zakończenie robót przewidziano na 31 sierpnia 2016 roku, a odbiory końcowe, potwierdzające realizację przedmiotu umowy – na 30 września 2016 roku.
Po stronie Miasta pozostaje nadal kwestia uzyskania wszystkich niezbędnych pozwoleń i zgód administracyjnych na pełne użytkowanie Kaponiery i Mostu Uniwersyteckiego, po dokonaniu odbioru końcowego.
W związku z faktem, że firma PRG Metro, czyli mniejszościowy konsorcjant OHL, znajduje się w stanie upadłości, podpisane aneksy wejdą w życie z chwilą ich potwierdzenia przez syndyka masy upadłościowej tej firmy. Zdaniem lidera konsorcjum, czynność ta ma jedynie charakter czysto formalny, gdyż firma PRG Metro już wcześniej zrzekła się na rzecz OHL wszelkich praw i obowiązków wynikających z zawartych umów.
Poznańskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o. podkreślają, że negocjacje – pomimo, że były trudne i długotrwałe – przebiegały w bardzo konstruktywnej atmosferze, przy zachowaniu odpowiedniego zabezpieczenia interesów Miasta.
Co ważne, ruch tramwajowy na Rondzie Kaponiera powinien zostać uruchomiony jeszcze w tym roku we wszystkich kierunkach - Strony ustaliły, że dołożą wszelkich starań, aby do 15 grudnia br. na Rondzie Kaponiera umożliwić otwarcie ruchu tramwajowego we wszystkich relacjach. Na dzień podpisania aneksów nie przewiduje się możliwości uruchomienia w tym terminie przystanków na samym rondzie, niemniej strony umowy będą dążyły do możliwie jak najlepszej obsługi pasażerów wokół przebudowywanego obiektu.
Przeczytaj poprzedni artykuł!
SZTURMEM PO PRAWO JAZDY – IDĄ ZMIANY
