TRAMWAJE NA PESTCE MAJĄ JECHAĆ NAWET 70 KM/H
Trwa modernizacja trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Prace podzielono na dwie części - od centrum do Słowiańskiej i pomiędzy przystankami Słowiańska a Szymanowskiego. Po zakończeniu przebudowy tramwaje będą mogły znowu poruszać się z prędkością nawet 70 km/h. Generalni wykonawcy obu odcinków dokładają wszelkich starań, by jak najszybciej zakończyć tę ważną dla Poznania inwestycję.
Po 25 latach intensywnej eksploatacji kompleksowy remont trasy PST był konieczny przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa. Zdecydowaliśmy się, by rozpocząć go dopiero po zakończeniu budowy nowej trasy tramwajowej na Naramowice, aby mieszkańcy północy Poznania mieli alternatywną trasę dojazdu do centrum - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. - Po zakończeniu prac Poznański Szybki Tramwaj znów będzie szybki. Pestką będzie można podróżować bezpiecznie z prędkością nawet 70 kilometrów na godzinę, czyli taką jaka była zakładana pierwotnie. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii ograniczony zostanie również hałas.
Obecnie dobiega końca demontaż zużytego torowiska i podkładów na odcinku pomiędzy Słowiańską a Szymanowskiego. Za przebudowę tego prawie 4-kilometrowego, dwutorowego fragmentu trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju odpowiada konsorcjum NDI Energy Sp. z o.o. oraz NDI S.A. Generalny wykonawca realizuje kompleksową modernizację nawierzchni torowej wraz z wymianą krawędzi peronów na przystankach: Słowiańska, Solidarności, Lechicka/Poznań Plaza, Kurpińskiego i Szymanowskiego.
- W ramach naszych prac przewidziano demontaż starego torowiska, co już się powoli kończy. W dalszej kolejności wybierzemy podsypkę tłuczniową, która zostanie oczyszczona, dogęszczona i ułożona na nowo. Następnie położymy podkłady betonowe ze specjalną zelówką, która pozwoli wyciszyć torowisko. Potem zamontujemy szyny. Warto podkreślić, że dzięki pospawaniu toru nie będzie tutaj styków klasycznych, co sprawi, że podróż tramwajem będzie bardziej komfortowa – tłumaczy Paweł Gajdzica, kierownik budowy z Grupy NDI.
Dzięki przebudowie podróż stanie się nie tylko wygodniejsza, ale i szybsza. Tramwaj na niektórych odcinkach będzie mógł osiągnąć maksymalną prędkość 70 km/h. Natomiast zastosowanie odpowiednich szyn i podkładów wyciszy torowisko oraz sprawi, że tramwaje będą jeździć także płynniej.
Przed każdym przystankiem na długości ok. 40 m konstrukcja podsypkowa ustąpi miejsca prefabrykowanym lub wylewanym płytom betonowym. Ma to umożliwić montaż rozjazdów nakładkowych. Tak przygotowane miejsce wykorzystane będzie m.in. dla potrzeb uruchomienia komunikacji tramwajowej do przystanku Słowiańska.
Przeczytaj poprzedni artykuł!
OSTRZEŻENIE POLICJI PRZED OSZUSTAMI
