POSTĘPY W BUDOWIE MOSTÓW BERDYCHOWSKICH
Na brzegach Berdychowa i Ostrowa Tumskiego montowane są wielkogabarytowe elementy pierwszego z mostów Berdychowskich. Drugi połączy Ostrów z Chwaliszewem. Wkrótce poprawi się też komfort objazdu zamkniętego odcinka Wartostrady – 11 kwietnia ułożona zostanie równa nawierzchnia na nieutwardzonym dotąd odcinku ul. Przystań.
Nad Wartostradą widać już część przęsła mostu, na które składa się łuk. Nad nim docelowo zamontowana zostanie konstrukcja, po której poruszać się będą piesi i rowerzyści. Nie będzie opierać się na podporach, a przyczółkach, co nada całej przeprawie lekkości i unikatowego wyglądu. Jedynie na czas prac budowlanych konieczne jest zastosowanie tymczasowych podpór, które po zakończeniu prac zostaną zdemontowane.
Z uwagi na gabaryty przywożonych elementów konstrukcyjnych, transporty są prowadzone w nocy. W związku z tym niezbędne są zmiany w organizacji ruchu. Najbliższe przewidziane są na dni 15-17 kwietnia (od poniedziałku do środy). Wtedy to czasowo ograniczone zostanie parkowanie w rejonie ul. Nowe Zagórze 9-11 oraz ul. Wieżowej 47-69, co umożliwi dostarczenie materiałów na plac budowy. Ze względu na wyznaczenie alternatywnych miejsc parkingowych dla osób tam mieszkających, na odcinku ślepego wlotu ul. Wieżowej prowadzącego do budynków nr 73 i 75, obowiązuje zakaz ruchu pojazdów, których właścicielami nie są mieszkańcy. Należy stosować się do nowego oznakowania.
- Spacerując wzdłuż Warty widać, jak po obu jej brzegach, a także na Ostrowie Tumskim, postępują prace przy budowie Mostów Berdychowskich. Widoczne są już elementy konstrukcyjne przyszłej przeprawy przez rzekę - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. - Mosty będą uzupełnieniem istniejącej infrastruktury dla pieszych i rowerzystów. Połączą Stare Miasto z Ostrowem Tumskim i dalej z terenami po wschodniej stronie Warty, w tym szczególnie tymi wokół Malty. Od lat przywracamy Poznaniowi i jego mieszkańcom te obszary. W przyszłym roku wszyscy będą mogli zobaczyć ostateczny efekt prac.
- Po stronie Berdychowa najbardziej widać postęp prac związanych z przęsłem, gdyż nad Wartostradą zamontowano już pierwsze elementy łuku przyszłej przeprawy. Na plac budowy na bieżąco dostarczane są kolejne elementy konstrukcji, które są montowane i spawane w całość opierając się na podporach tymczasowych. W Krakowie i Radomsku, gdzie produkowane są konstrukcje przepraw, prowadzone są próbne montaże. W ten sposób weryfikujemy poprawność ich wykonania jeszcze przed transportem do Poznania – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
/PIM/