MNIEJ REKLAM NA JEŻYCACH? WYSTARCZY ODDAĆ GŁOS!
„Jeżyce na glanc!” to akcja, która idąc za przykładem wcześniejszych inicjatyw- „Wilda na glanc” oraz Miasto Reklamacja, ma polepszyć pod względem wizualnym wygląd wybranych kamienic na Jeżycach. Jej celem jest zlikwidowanie szpecących szyldów i billboard’ów. Inicjatorem pomysłu jest fundacja Nieściszalni . A kwota jaką może uzyskać na ten cel wynosi 40 tys. zł.
Poprzednie inicjatywy z powodu braku sponsorów nie rozwinęły się tak, jak zakładali organizatorzy. Aby uniknąć niezrealizowania projektu z powodów finansowych, swoja koncepcję twórcy fundacji zgłosili do akcji „Zmieniaj świat wokół siebie” finansowanej przez Bank BPH. Dzięki pieniądzom uzyskanym z BPH możliwa będzie wymiana 78 szyldów znajdujących się na jeżyckich budynkach. Aby pieniądze te przyczyniły się do rewitalizacji Jeżyc, należy do niedzieli 21.06.2015 roku oddać głos na stronie http://welcometabs.com/vote/5875 My ze swojej strony zachęcamy do tego!
Projekt „Jeżyce na glanc!” trafił do drugiego etapu akcji „Zmieniaj świat wokół siebie”. Konkuruje z szesnastoma innymi inicjatywami miejskimi – Zależało nam aby najpierw zdobyć pieniądze na ten cel zanim przystąpimy do jego realizacji. W finale znajdą się 3 zespoły, które zbiorą największa liczbę głosów. Do nich może dołączyć jeszcze 6 dodatkowych wyłonionych przez Bank. Potem będzie kolejne głosowanie, rozpocznie się 28 czerwca, a zakończy 5 lipca. Dwa dni później poznamy ostateczne wyniki – wyjaśnia Wojciech Augustyniak, współtwórca projektu „Jeżyce na glanc!”.
"Wilda na glanc" to współdziałanie trzech organów: Stowarzyszenia Wildzianie, plastyka miejskiego i agencji PoorNoMore. Jeżyckie szyldy zaprojektuje również ta agencja. Podobnie jak w przypadku Wildy, nad całą akcją czuwać będzie plastyk miejski Piotr Libicki – Nowe nośniki reklamowe projektuje nieodpłatnie agencja PoorNoMore a plastyk miejski czuwa nad tym czy projekty będą pasować do otoczenia – mówi Wojciech Augustyniak.
Zdaniem plastyka miejskiego taka akcja spełnia swoja role dwojako - Gdy inicjatywa ta działa się na Wildzie, chodziliśmy od sklepu o sklepu informując i uczulając na to, jak szyldy czy reklamy wpływają na ogólną estetykę. Dwukrotnie udało się przekonać właścicieli sklepów do zmiany szyldu. Druga rzecz sprowadza się do funkcji edukacyjnej. Ludzie dowiadują się, że zakładając reklamę nad sklepem należy stosować się do pewnych kryteriów. Im są tego bardziej świadomi, tym bardziej zwracają na to uwagę. Tu jest klucz do sukcesu. Nie byłoby to jednak możliwe, gdyby nie wspólne działanie – tłumaczy Piotr Libicki.
Nieściszalni współpracują ze Stowarzyszeniem Wildzianie oraz projektem Miasto Reklamacja. Agencja PoorNoMore wspiera akcje "Wilda na glanc" i "Jeżyce na glanc!" dostarczając projekty w ramach tych inicjatyw- projekty ulotki, logo, odpowiada równiez za przekazanie wszystkich niezbędnych informacji na temat tych projektów. Miasto Reklamacja realizuje natomiast wizualizacje budynków oraz miejsc w Poznaniu przedstawiające stan obecny i w momencie, gdy nie ma już tam reklam. Różnica jest drastyczna. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać co do tego, kiedy miejsca te prezentują się lepiej.
Dzięki inicjatywie fundacji Nieściszalni nowe oblicze zyskał już budynek znajdujący się na ul. Dąbrowskiego 17.