FACEBOOK ANGIELSKI A MOŻE PO PIRACKU?
Pewnie większość z Was używa Facebooka w języku polskim. Warto jednak spróbować przestawić go na angielski, możemy wtedy nie tylko być na bieżąco z nowinkami, ale i skorzystać z opcji, które są niedostępne w naszym języku.
Zacznijmy od tego jak zmienić ustawienia językowe. W tym celu wchodzimy na główną stronę portalu a następnie po prawej stronie na dole pod reklamami i zdjęciami powinniśmy dostrzec możliwość zmiany języka:
Klikając we wskazany punkt będziemy mieli możliwość wyboru języka, na który chcemy przestawić. Jak widzicie do wyboru jest kilka języków angielskich – wybieramy amerykański (US).
Co zyskujemy dzięki temu? Przede wszystkim funkcjonalną wyszukiwarkę, która pozwoli nam dotrzeć do jeszcze większej ilości informacji. Oficjalna jej nazwa to Graph Search. Poniżej kilka różnego rodzaju elementów, które możemy znaleźć dzięki temu:
1. Związane z nami. Wpisując w wyszukiwarkę hasła w stylu: Photos I have liked, Places nearby I visited, czy My favorite music wyskoczą nam hasła związane z naszą aktywnością.
2. Związane z naszymi przyjaciółmi. Np. Restaurants nearby liked by my friends – dzięki temu ujrzymy restauracje, które odwiedzili w pobliżu nasi znajomi. Przydatne, jak nie wiemy gdzie zjeść obiad.
3. Związane z rzeczami, które mogą nas zainteresować. Np. Books liked by people who like [Imię i nazwisko autora] – dzięki temu ujrzymy książki lubione przez osoby, które lubią wskazanego przez nas autora.
4. Jeżeli macie za dużo znajomych może ich wyfiltrować. Np. People who follow me, albo People who follow me and like [nazwa strony]
5. Możemy znaleźć ludzi na Facebooku o różnych zainteresowaniach. NP. People who live in [nazwa miejsca], albo bardziej skomplikowane People who are [płeć] and live in [nazwa miejsca] and [status związku]
Brzmi trochę przerażająco, prawda? Podane przez nas przykłady to tylko niektóre hasła, których można używać w tej zaawansowanej wyszukiwarce. Teraz też można zrozumieć dlaczego tak często mówi się o tym, że prywatność na Facebooku jest mocno ograniczona.
A inna zaleta zmiany języka? Innego rodzaju reklamy.
Pewnie zauważyliście, że na FB systematycznie pojawiają się reklamy. Po zmianie języka na angielski, zobaczymy też inne – skierowane do osób, które używają Facebooka w języku angielskim na co dzień. No i na Waszym wallu powinno pojawiać się też więcej postów w języku angielskim – niektóre polskie marki piszą posty w tym języku, kierowane do odbiorców anglojęzycznych.
A na koniec ciekawostka. Wróćmy do opcji wyboru języków. Widać tutaj coś takiego…:
Jeżeli jesteście fanami Piratów z Karaibów wybierzcie tę opcję, cieszcie się Facebookiem jakiego jeszcze nie znaliście:)
-------------------------
Artykuł powstał w ramach wspólnego cyklu portalu miastopoznaj.pl oraz BlueSky System.