VOLKSWAGEN T-ROC - WADY ZALETY
Ciesząca się dużą popularnością i ogromnym zaufaniem wśród klientów, niemiecka marka Volkswagen postanowiła uderzyć w rynek crossoverów wprowadzając model T-Roc. Stanowi on ciekawą propozycję koncernu dla tych, którzy marzą o wygodnym i stylowym niewielkim Suv-ie nadającym się idealnie do jazdy po mieście.
Volkswagen T-Roc
Pojazd pierwszy raz został zaprezentowany na jednych z największych i najpopularniejszych targach motoryzacyjnych – w szwajcarskiej Genewie. W 2014 roku firma pokazała tam koncepcyjny model samochodu. W 2017 roku wypuściła do sprzedaży produkcyjną wersję T-Roca. Od tego momentu, w ciągu nieco ponad dwóch lat, auto nabyło około 200 tys. zadowolonych klientów. Liczba ta stale się zwiększa, zwłaszcza, że Volkswagen wciąż zamierza inwestować w ten model i chce niedługo wprowadzić do sprzedaży podkręconą wersję oznaczoną literą "R" – w tym wypadku pojazd ma generować moc 300 KM dzięki czterocylindrowemu silnikowi 2.0 TSI. Samochód może przypominać inne znane propozycje niemieckiego koncernu. Jedni utożsamiają go z VW Polo ze zwiększonym prześwitem, a dla innych jest to mniejsza wersja słynnego Tiguana. T-Roc jest bowiem najmniejszym crossoverem, jakie ma w swojej ofercie marka.
Specyfikacja techniczna
Volkswagen T-Roc dostępny jest w sześciu wersjach silnikowych: po trzy benzynowe i trzy diesle. Te pierwsze to TSI kolejno 1.0 (115 KM), 1.5 (150 KM), 2.0 (190 KM). Te drugie to TDI, które można nabyć w wersjach 1.6 (115 KM), 2.0 (150 KM), 2.0 (190 KM). Jeżeli więc chodzi o jednostkę napędową, klienci niemieckiego koncernu mogą być zadowoleni, ponieważ każdy może znaleźć T-Roca w takiej wersji, jaka spełni jego oczekiwania i będzie dostosowana do jego potrzeb. Nowy crossover dostępny jest w pięciodrzwiowej wersji, a przestrzennym wnętrzem może maksymalnie przejechać się tyle samo osób. Przy rozłożonych siedzeniach minimalna pojemność bagażnika wynosi 445 litrów, podczas gdy maksymalna – przy złożonych siedzeniach – ma wzrosnąć do 1290 litrów. Samochód ma długość 4234 mm (krótszy o ponad 25 cm od Tiguana), a szerokość i wysokość to odpowiednio 1819 mm oraz 1501 mm. Rozstaw osi natomiast wynosi 2603 mm. W zależności od wersji jednostki napędowej, pojazd ma spalać od 6.1 litra/100 kilometrów (benzynowy 1.0) do 8.1 litra/100 kilometrów (benzyna 2.0). Danych spalania silników dieslowych producent nie podał. Auto można kupić z napędem na przednie koła lub w wersji z napędem na obie osie (4Motion). Skrzynia biegów dostępna jest zarówna manualna, jak i automatyczna.
Zalety i wady małego Suv-a od VW
Samochód koncernu z Wolfsburga może poszczycić się naprawdę stylowym, nowoczesnym designem. Duży grill oraz nadkola świetnie wyglądają w połączeniu z ledowymi światłami, które znajdują się także na przednim zderzaku. Wyglądu dopełniają też dwie podwójne końcówki układu wydechowego oraz większe wloty powietrza. Osoby, które prowadziły pojazd, ceniły sobie wygodę i komfort jazdy. Wnętrze samochodu jest wygodne i przestrzenne. Volkswagen ma do zaoferowania szereg technologii i urozmaiceń już w standardzie. Poza światłami do jazdy dziennej LED należą do nich także między innymi: system Front Assist (awaryjne hamowanie w mieście), asystent utrzymania pasa ruchu, system wykrywania pieszych, czy też czujnik deszczu. Poza bogatym wyposażeniem standardowym, marka oferuje szereg dodatkowych opcji, dzięki czemu osoby zainteresowane modelem T-Roc mają do dyspozycji duży zakres personalizacji auta. Ponadto, pojazd – jak na crossover – jest dość dynamiczny. Dobrze sprawdza się podczas pokonywania ostrych wiraży, ale i miejskie studzienki czy mniejsze dziury nie powinny stanowić dla niego problemu. Jeżeli chodzi o wady to dla niektórych zawieszenie samochodu okazywało się zbyt twarde, przez co spadał komfort prowadzenia pojazdu. Środek auta jest wykonany w dużej mierze z plastiku, a niektórych może też odstraszać cena, jakiej VW oczekuje za samochód.
Czy warto?
Niemieccy inżynierowie z pewnością uważają, że tak. Ceny, w zależności od wersji modelu, oscylują w granicach od okołu 83 tys. złotych (1.0 TSI 115 KM) do około 138 tys. złotych (2.0 TDI 150 KM). Jeżeli wciąż masz wątpliwości odnośnie do tego, czy warto postawić na model T-Roc, niemiecki koncern zamierza je rozwiać. Marka oferuje bowiem możliwość jazdy próbnej. Nie ma zatem co czekać. Przyjdź na jazdę testową do salonu Volkswagen Centrum Poznań.