Skuteczne pozycjonowanie stron www – 5 porad
Jeśli stworzyłeś wyjątkową stronę internetową, w kolejnym kroku musisz doprowadzić do niej użytkowników. Aby Twoja witryna była wyświetlana jako jeden z pierwszych wyników w wyszukiwarkach takich jak Google, powinieneś przede wszystkim zrozumieć zasady optymalizacji stron www. Przy tak dużej konkurencji w internecie nie masz gwarancji, że to właśnie Twój serwis zajmie TOP10. Istnieje jednak kilka prostych rozwiązań, które możesz wdrożyć, by zwiększyć szanse na efektywne pozycjonowanie firmy czy sklepu w sieci.
1. Popraw adresy URL
W przypadku każdej witryny, a zwłaszcza tej, która posiada dużą ilość podstron, musisz zadbać o tworzenie maksymalnie czytelnych i przejrzystych adresów URL. Co to oznacza? Link do danego artykułu czy kategorii w serwisie powinien w przystępny sposób informować nie tylko odbiorców, ale i roboty wyszukiwarki, co znajduje się na konkretnej podstronie. Sprawdź, czy wszystkie adresy URL są unikalne. Postaraj się, by nie były zbyt długie oraz zawierały słowa zamiast ciągu znaków – poprawny link powinien np. wyglądać w ten sposób: twojserwis.pl/oferta/seo. Wpływ na skuteczne pozycjonowanie stron WWW ma także konsekwentne przestrzeganie struktury adresów URL.
2. Nadaj tytuły każdej stronie i podstronie
Czy wiesz, że możesz stworzyć unikalny tytuł dla każdej podstrony swojej witryny? To krótki tekst, który dokładnie i jasno wskazuje, co robi Twoja firma. Najlepiej, jeśli zawiera słowo kluczowe. Title nie będzie bezpośrednio widoczny na stronie, ale jest niezwykle istotny dla wyszukiwarek. Doskonale wpływa na pozycjonowanie sklepu, gdzie do czynienia mamy z wieloma kategoriami. To jeden z pierwszych elementów, które wyszukiwarki biorą pod uwagę w rankingu.
3. Zadbaj o pozycjonowanie sklepu za pomocą linkowania wewnętrznego
Linkowanie wewnętrzne to fraza w tekście z hiperłączem, które po kliknięciu prowadzi użytkownika do innego serwisu lub artykułu na stronie. Pisząc tekst na swoją witrynę, zastanów się, gdzie możesz wykorzystać linkowanie i do jakich miejsc w ramach własnej strony odesłać odbiorców. W taki sposób nie tylko ułatwisz użytkownikom nawigację czy poszukiwania określonych informacji, ale także zadbasz o skuteczne pozycjonowanie stron WWW. Pamiętaj jednak, że zbyt gęsto rozmieszczone hiperłącza wywołują odwrotny skutek.
4. Uzupełnij atrybut alt we wszystkich grafikach
Wyszukiwarki doskonale poradzą sobie z czytaniem tekstów na Twojej stronie, ale nie zawsze idealnie rozszyfrują wszystkie grafiki. Aby zrozumieć, co jest wyświetlane na zdjęciu, szukają tekstu alternatywnego, czyli zwięzłego opisu (nie dłuższego niż kilka słów) na temat każdego obrazu w witrynie. Tworząc atrybut alt, pamiętaj o precyzyjnym wskazaniu tego, co zawiera grafika, ale spróbuj przemycić także słowo kluczowe. Świetnie wpłynie to na pozycjonowanie firmy i zawartości Twojej witryny.
5. Zoptymalizuj hierarchię nagłówków w tekstach
Warto, by każda podstrona w witrynie miała tytuł, podtytuł i nagłówki. Wyszukiwarki, skanujące Twoją stronę, lepiej zrozumieją treści, jeśli dbasz o odpowiednią hierarchię tekstu. Najistotniejszą częścią jest tytuł twojej strony i powinieneś zdefiniować go w edytorze tekstu jako H1. Nie zapomnij o dodaniu do niego słów kluczowych. Po H1 w hierarchii nagłówków znajdują się H2, H3 itd. Do H6. Im bardziej przejrzysta będzie struktura Twojego tekstu, tym skuteczniej pozycjonujesz stronę WWW.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl