WYNIKI AUDYTU W SPRAWIE SPRZEDAŻY LOKALU PRZY KRASIŃSKIEGO 11. KOMENTARZ PREZYDENTA
Zapoznałem się z treścią sprawozdania z doraźnej kontroli prawidłowości postępowania przy sprzedaży lokalu mieszkalnego przy ulicy Krasińskiego 11 w Poznaniu oraz spraw powiązanych z tą sprzedażą.
Zlecona przeze mnie kontrola rozpoczęła się w czerwcu ubiegłego roku. Jej powodem były artykuły prasowe dotyczące nieprawidłowości postępowania przy sprzedaży tego lokalu, a dodatkowo - wniosek złożony przez Marka Sternalskiego, radnego Miasta Poznania. W ramach kontroli sprawdzono działania pracowników miejskich jednostek organizacyjnych uczestniczących w procesie zamiany lokalu, przygotowania go do sprzedaży i samej sprzedaży oraz w działaniach, które następowały po sprzedaży. Tu w szczególności kontrolerzy skupili się na procesie zamiany tego lokalu na inny. Kontrolę przeprowadziło Biuro Audytu Wewnętrznego i Kontroli UMP. Objęty kontrolą czas to okres od grudnia 2008 do lipca 2014 roku.
Udostępniamy wyniki audytu, bo uważam, że mieszkańcy miasta, którzy finansują naszą pracę mają prawo wiedzieć, jak działa urząd i jakie błędy popełnili jego pracownicy. Ponadto uważam, że jeśli chcemy jako urzędnicy chwalić się osiągnięciami, to mam też obowiązek informować o błędach moich podwładnych.
Kolejna kwestia to odpowiedzialność urzędników. Obdarzyłem wszystkich pracowników Urzędu Miasta Poznania oraz jednostek miejskich kredytem zaufania. Dla mnie nie ma znaczenia przynależność partyjna czy światopogląd. Dla mnie liczą się kompetencje i profesjonalizm.
Nie będę tolerował sytuacji, w których zatrudnione w jednostkach miejskich osoby działają w sposób nieetyczny, na przykład wykorzystując swoją funkcję do wzbogacenia się. Tak samo, jak nie ma zgody na funkcjonowanie w strukturach Miasta pracowników, którzy swoją nieudolnością i brakiem kompetencji doprowadziły do istotnego zawyżenia kosztów prowadzonych w Poznaniu inwestycji.
Podkreślam, że - niezależnie od okoliczności - musimy się zmierzyć z faktami i poprawić pracę poznańskich urzędników miejskich. Zleciłem Dyrektorowi Wydziału Organizacyjnego podjęcie działań, na podstawie których będzie można podjąć ewentualne decyzje personalne w stosunku do osób, które dopuściły się nieprawidłowości przedstawionych w publikowanym przez nas audycie.
Na podstawie wiedzy z opublikowanej i przedstawionej tu treści audytu zleciłem natychmiastowe przygotowanie rozporządzeń i zmian w zasadach pracy urzędu, które nie pozwolą na podobne nadużycia.
Informuję Państwa, że będziemy upubliczniali wszystkie wyniki audytów działań ponad 1500 pracowników Urzędu Miasta Poznania.
Jacek Jaśkowiak
Prezydent Miasta Poznania
Sprawozdanie z kontroli dot. sprzedaży lokalu przy Krasińskiego 11