Kolej Metropolitalna na Podolany i Strzeszyn
Osiedle Podolany powstało na przełomie lat 20 i 30 tych XX wieku. Zostało założone jako osiedle domów jednorodzinnych dla pracowników Zakładu Ubezpieczeń oraz Kolejarzy. Wówczas powstał także niewielki dworzec kolejowy z poczekalnią analogiczny do tego jaki do niedawna stał w na stacji Poznań Strzeszyn.
Większość mieszkańców Podolan docierało do centrum miasta pociągami jadącymi z kierunku Obornik. Wówczas było to świetne bo jedyne połączenie z miastem. W roku 1960 na Podolany zaczęły regularnie kursować autobusy i zainteresowanie jazdą koleją zmalało, jednak do końca lat 70 jadące przez Podolany zatrzymywały się przy stacji. Także pod koniec lat 70 została zburzona stacja Podolany, lecz jeszcze w latach 80 zdarzało się niektórym pociągom zatrzymywać na przystanku Podolany. W dobie obecnej i trudnej sytuacji komunikacyjnej warto by było wrócić do koncepcji Kolei Metropolitalnej na Podolany i Strzeszyn Grecki. Warto by było aby przy projekcie Kolei Metropolitalnej został ujęty przystanek w tym samym miejscu po stacji kolejowej Podolany. Rozwiązanie to pozwoliłoby tak jak przed wojną dotarcie do centrum w kilka minut. Powstanie przystanku Kolei Metropolitalnej pozwoliłoby w przyszłość rozładować korki, na ulicy np. Strzeszyńskiej na Podolanach, a osiedle Strzeszyn Grecki zyskałoby dodatkowy środek transportu masowego od centrum i do centrum.