Pozycjonowanie stron internetowych w 2021 roku? Kampanie SEO idą z duchem czasu
Niezwykle dynamiczna dziedzina życia, jaką bez wątpienia jest marketing, musi reagować na nieustannie zachodzące zmiany na współczesnym rynku reklamowym. Jeszcze kilka lat temu mało osób słyszało o pozycjonowaniu stron internetowych, a dziś jest to jedna z najpopularniejszych metod na promowanie przedsiębiorstwa bądź konkretnych produktów w asortymencie. Jak więc SEO będzie wyglądało w 2021 roku? Razem z ekspertami z Agencji AFTERWEB postaramy się odpowiedzieć na to pytanie. Gotowy? Zapraszamy do lektury tego artykułu.
Rozwiązania mobilne nadal w modzie. Przy pozycjonowaniu stron pamiętaj o mobile-first
Śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że pozycjonowanie stron internetowych niemalże błyskawicznie reaguje na zmiany zachodzące nie tylko w branży reklamowej, ale także w stylu życia odbiorców tego typu kampanii. Przykłady? Proszę bardzo – indeks mobile-first, który już kilka lat temu rozpoczął mocne promowanie przedsiębiorców dbających o maksymalny poziom wygody użytkowników surfujących po sieci za pośrednictwem nowoczesnego smartfona. Takie trendy będą obowiązywały także w 2021 roku, co potwierdzają specjaliści z firmy AFTERWEB: mobile-first index nadal jest oczkiem w głowie dla algorytmów wyszukiwarki. Zwłaszcza, że liczba zapytań pochodzących właśnie ze smartfonów czy chociażby tabletów stale rośnie. Już w minionym roku różnica przemawiała za mobilnymi rozwiązaniami. Dziś pozycjonowanie nadal powinno być robione z myślą o indeksie mobile-first. Źródło: afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Treść ma znaczenie. Pozycjonowanie stron internetowych opieraj o jakościowy content
Już w pierwszych tygodniach 2021 roku można było zaobserwować rosnące znaczenie treści przekraczających określoną liczbę znaków ze spacjami. Mocno rozbudowane blogi były znacznie lepiej pozycjonowane od tych, które swój content opierały o krótkie, ale treściwe wpisy. Coraz głośniej mówi się o tym, że wśród specjalistów SEO i copywriterów umowną granicą na trwający rok będzie tekst o objętości 2000 zzs. Można jednak zaryzykować stwierdzenie, że wartość ta wzrośnie. Dlaczego? Takie będzie zapotrzebowanie rynku. Warto przygotować się na konieczność publikowania artykułów oscylujących na poziomie 2500 nawet do 3000 zzs.
Surfowanie po internecie jeszcze bardziej przyjemniejszej dzięki Search Intent
W szeroko pojętym marketingu zrozumienie potrzeb potencjalnego Klienta okazuje się być kluczowym czynnikiem. Na wagę przysłowiowego złota. Doświadczeni specjaliści z branży SEO zwracają uwagę na Search Intent. Korzystanie z wyszukiwarki musi sprawiać przyjemność, a więc pozycjonowanie stron internetowych powinno do absolutnego minimum ograniczyć utrudnienie w zrozumieniu przekazu, przyśpieszyć ładowanie portalu na desktopach oraz urządzeniach mobilnych czy całkowicie odejść od wymuszonych rejestracji i konieczności zamykania wyskakujących pop-upów. Pozycjonowanie z ramienia AFTERWEB zaspokoi najbardziej wygórowane oczekiwania. Nie tylko zleceniodawców, ale także i samych Klientów.