POŁOWA TRAMWAJÓW W POZNANIU JEST JUŻ NISKOPODŁOGWA
Proces odnowy naszego taboru trwa. Na ulicach Poznania pojawił się pierwszy niskopodłogowy tramwaj dwukierunkowy. Do tej pory nie mieliśmy takich tramwajów w naszej flocie. Jedynymi naszymi dwukierunkowymi pojazdami, które mogą być wykorzystywane do obsługi wahadłowej, były wysokopodłogowe GT8 - informuje poznańskie MPK.
- Dostawy nowych tramwajów trwają od ubiegłego roku. W sumie na przestrzeni dwóch lat, a do końca tego roku przybędzie nam 30 tramwajów niskopodłogowych – mówi Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. – A to znaczy, że już co drugi nasz tramwaj będzie miał niską podłogę.
- Odbiory tramwajów są wieloetapowe – dodaje Marek Grzybowski, dyrektor ds. technicznych MPK Poznań Sp. z o.o. - W pierwszym etapie są oględziny, podczas których sprawdzamy zgodność ze specyfikacją zakupu, później odbywają się próby na terenie zajezdni, a po nich tramwaj rusza na ulice. Musi zrobić 100 km tytułem przejazdów technicznych zanim na pokład zabierze pasażerów. Gdy ten etap przejdzie pomyślnie, wyjeżdża na linie, żeby przez 14 dni odbyć testy w normalnej obsłudze eksploatacyjnej.
Tramwaje dwukierunkowe czyli takie, które mają na każdym końcu kabinę motorniczego mogą być wykorzystywane w obsłudze wahadłowej, z której często się korzysta podczas remontów torowisk. Do tej pory w takich sytuacjach uruchamiano do tej obsługi stare, wysłużone i wysokopodłogowe tramwaje GT8 popularnie nazywane „Helmutami”. Moderus Beta jest pierwszym tramwajem dwukierunkowym, który ma niską podłogę. Wykorzystywany będzie jednak w normalnej, codziennej obsłudze, a nie tylko podczas remontów.
Firma Modertrans, która produkuje dla nas nowe tramwaje, dostarczy 10 dwukierunkowych Moderusów i pozostałe 10 sztuk jednokierunkowych pociągów, do końca tego roku. Nowe tramwaje będą stacjonować na terenie zajezdni Franowo i przy ul. Głogowskiej.
Przeczytaj poprzedni artykuł!
ODPOWIEDŹ NA APEL ARCYBISKUPA WS. KSIĘDZA PEDOFILA Z PUSZCZYKOWA
