CZY DODATKOWE TABLICE Z ROZKŁADEM JAZDY POCIĄGÓW UŁATWIŁYBY ŻYCIE PASAŻEROM?
Istotne jest, aby pasażerowie pociągów, zmierzający na dworzec komunikacją miejską, uzyskali dobrą informację o miejscu odjazdu ich pociągu – uważa radna Klaudia Strzelecka, apelując w interpelacji o to, aby pojawiły się dodatkowe tablice z rozkładem jazdy pociągów.
Radna Prawa i Sprawiedliwości uważa, że zbudowany w 2012 roku nowy kolejowy Dworzec Główny w Poznaniu, jest mało funkcjonalny, ponieważ został zaplanowany zgodnie z filozofią dworca zdezintegrowanego. - Składa się z kilku budynków, otaczających tory kolejowe i jest dostępny z trzech stron miasta, a informacja dotycząca przemieszczania się po nim, została po dworcu zintegrowanym – uzasadnia Strzelecka.
- Dla sprawniejszego funkcjonowania, dworzec taki wymaga bardzo dobrej informacji dla pasażerów, którzy udając się na pociąg, chcą wiedzieć, z której części dworca będzie on odjeżdżał. W szczególności sytuacja ta dotyczy pasażerów mających wykupiony bilet w internetowym systemie sprzedaży – przekonuje radna Poznania.
Dodatkowym ułatwieniem miałyby być biletomaty
Ponadto Strzelecka twierdzi, że dodatkowym ułatwieniem dla pasażerów byłoby umieszczenie biletomatów umożliwiających zakup biletu na pociąg, już na przystankach tramwajowych. - Zachęci to pasażerów kolei do przyjazdu na dworzec komunikacją miejską – uzasadnia radna.
- Istotne jest, aby pasażerowie pociągów, zmierzający na dworzec komunikacją miejską, uzyskali dobrą informację o miejscu odjazdu ich pociągu. Dworzec zdezintegrowany charakteryzuje się wieloma wejściami. Obsługiwany jest przez cztery przystanki tramwajowe: Dworzec Główny (dawniej ZCK) – perony 1-3, Most Dworcowy – peron 4b (Dworzec Letni), Dworzec Zachodni i Dworzec Zachodni PST – perony 4-6 i 4a – pisze w swojej interpelacji radna Strzelecka.
Do prezydenta Poznania, zwraca się natomiast z dwoma pytaniami. Pierwsze z nich dotyczy podjęcia negocjacji przez Miasto z zarządem dworca i zarządami odpowiednich spółek kolejowych, celem zainstalowania na przystankach tramwajowych informatorów, które będą wyświetlały godziny i perony odjazdów pociągów. Kolejną kwestią jest zabezpieczenie miejsc pod instalacje wyświetlaczy i biletomatów, w których można by zakupić bilety na pociąg na tych przystankach.
M. Wudarski: „ZTM dokłada wszelkich starań, aby informacja pasażerska była dostępna, aktualna i jak najbardziej czytelna dla pasażerów (...)”
Z odpowiedzi udzielonej przez zastępce prezydenta Poznania Macieja Wudarskiego wynika, że do tej pory nie planowano i nie planuje się instalacji wyświetlaczy oraz biletomatów kolejowych na przystankach komunikacji miejskiej. - Posadowienie tablic informacji kolejowej obok tablic informacji pasażerskiej na przystankach komunikacji miejskiej mogłoby spowodować przesyt informacyjny i tym samym dezorientację pasażerów – argumentuje Wudarski.
- Zarząd Transportu Miejskiego dokłada wszelkich starań, aby informacja pasażerska była dostępna, aktualna i jak najbardziej czytelna dla pasażerów, dlatego nieustannie prowadzone są prace zmierzające do jej poprawy. Niemniej jednak ZTM nie prowadzi sprzedaży biletów kolejowych w żadnym z kanałów sprzedaży. Natomiast na terenie Dworca Głównego prowadzona jest ciągła sprzedaż biletów kolejowych przez firmę Avista Sp. z o.o. W 10 stacjonarnych biletomatach – wyjaśnia wiceprezydent.
Okazuje się zatem, iż udogodnienia proponowane przez radną Strzelecką, nie zostaną poddane realizacji. A Waszym zdaniem, posadowienie dodatkowych wyświetlaczy i biletomatów, ułatwiłoby życie pasażerów, chociażby tych, którzy z Dworca PKP korzystają sporadycznie?
Przeczytaj poprzedni artykuł!
LISTOPAD W POZNANIU (13.11- 15.11)
