NA UL. KRÓLOWEJ JADWIGI BĘDZIE PRZEJŚCIE PODZIEMNE?
Poznańskie Inwestycje Miejskie zamawia projekty "bezkolicyjnych rozwiązań ruchu pieszego" na skrzyżowaniach ul. Królowej Jadwigi. Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania wystosowało apel do Prezydenta Poznania, uważając te rozwiązanie komunikacyjne jako niezgodne z miejską polityką transportową i nierealne finansowo.
Inwestycje dla Poznania apeluje o zajęcie się tą sprawą oraz przyjrzenie się całemu procesowi przygotowywania przetargów na dokumentację techniczną projektów unijnych. - Czujemy się wpuszczeni w kanał. Po trzyletniej batalii o naziemne przejście przy Dworcu Głównym Poznańskie Inwestycje Miejskie zamawia projekty "bezkolizyjnych rozwiązań ruchu pieszego" na skrzyżowaniach ul. Królowej Jadwigi. Stoimy na stanowisku, że o inwestycjach należy rozmawiać jeszcze przed zleceniem opracowania koncepcji, a nie tylko na etapie już gotowych dokumentów - uzasadnia IdP.
Projekty przestarzałych rozwiązań komunikacyjnych
W apelu Stowarzyszenie zwraca się do Prezydenta Poznania o wyjaśnienie, dlaczego Miasto zamawia projekty przestarzałych rozwiązań komunikacyjnych, niezgodnych z miejską polityką transportową i nierealnych finansowo. - Chcielibyśmy również zapytać czy Pan Prezydent jest świadom, że spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ma zamiar ogłosić przetarg na opracowanie koncepcji przejść podziemnych w ciągu ul. Królowej Jadwigi - pyta Inwestycje dla Poznania.
- Przy okazji chcielibyśmy zwrócić Panu Prezydentowi uwagę na fakt, że sposób przygotowania inwestycji przez Poznańskie Inwestycje Miejskie odbiega od wysokich standardów współpracy samorządu ze społeczeństwem. Spółka ta otrzymała od agend miejskich prawie 50 Wskazań do Realizacji będących formalnymi zleceniami wykonania konkretnej inwestycji. Duża część tych dokumentów dotyczy przygotowania dokumentacji projektowej albo zaprojektowania i wybudowania przedsięwzięć planowanych do realizacji w ramach nowej unijnej perspektywy budżetowej. Niestety mamy wrażenie, że PIM przygotowując inwestycje, które ostatecznie zostaną zrealizowane nawet za 6-7 lat, nadal działa “po staremu” uzgadniając zawartość projektów wewnątrz urzędu miasta oraz pomiędzy agendami miejskimi - czytamy.
M. Kucharski: "Projekty pozostały po rządach dawnych władz miasta, a obecnie nie nadążają."
Radny z PiS-u Mateusz Rozmiarek nie ukrywa, że także jest zwolennikiem przejść naziemnych. - Uważam, że jest to rozwiązanie o wiele korzystniejsze i łatwiejsze. Bardziej dogodne dla mieszkańców - przekonuje. Ze stanowiskiem Stowarzyszenia IdP zgadza się Michał Kucharski, SIW Poznaniacy. - Jestem przeciwny takiemu rozwiązaniu.W ubiegłym roku odbyło się spotkanie z mieszkańcami Wildy i Starego Miasta, oni również nie byli przychylni powstaniu przejścia podziemnego. Sam Prezydent Poznania, Jacek Jaśkowiak uznał to za kiepski pomysł, tłumacząc, że mieszkańcy to nie krety, żeby chodzić przejściem podziemnym - informuje. - Źle się dzieje. Projekty pozostały po rządach dawnych władz miasta, a obecne nie nadążają. Ponadto uważam za nieuzasadnione wydawanie pieniędzy, na coś, na co nie zgodzili się mieszkańcy - uzupełnia Kucharski.
Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania przypomina, że w połowie marca bieżącego roku zakończyły się konsultacje społeczne projektu naziemnego przejścia dla pieszych. na Moście Dworcowym. - Realizacja tego przedsięwzięcia będzie zwieńczeniem trzyletniej batalii mieszkańców Poznania o najszybsze i najwygodniejsze połączenie nowego budynku Dworca Głównego z przystankiem tramwajowym. Przejście to ma zastąpić ponury, niewygodny i połączony stromymi schodami tunel dla pieszych. Inwestycja ta była jedną z głównych deklaracji wyborczych Pana Prezydenta. Dlatego spodziewaliśmy się, że kierowany przez Pana urząd oraz podległe mu agendy będą od teraz unikać planowania rozwiązań nieprzyjaznych pieszym i rowerzystom w centrum miasta - czytamy w apelu zaadresowanym do Prezydenta Poznania.
- Niestety treść ogłoszonego przez Poznańskie Inwestycje Miejskie 29 marca br. przetargu na opracowanie koncepcji przebudowy ul. Królowej Jadwigi wprawiła nas w osłupienie. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia wykonawca koncepcji ma opracować i przedstawić spółce rozwiązania uwzględniające “bezkolizyjne” poruszanie się pieszych na wszystkich skrzyżowaniach objętych przetargiem - czytamy dalej.
Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania chce rozpoczęcia dyskusji nad kompleksowym systemem prowadzenia konsultacji społecznych na wszystkich etapach przygotowania inwestycji.
Przeczytaj poprzedni artykuł!
CO I GDZIE WE WTOREK W POZNANIU?
