WIĘCEJ JEŹDZIMY HULAJNOGAMI
Polska jest obecnie najszybciej rozwijającym się rynkiem w Europie operatora mikromobilności Dott. W II kwartale bieżącego roku polscy użytkownicy wykonali ponad trzykrotnie (322%) więcej przejazdów e-hulajnogami Dott niż rok wcześniej. Na drugiej pozycji plasują się Włochy, które odnotowały prawie dwukrotnie większy wzrost – 178%, a na trzecim miejscu Belgia – 164%. Liczba nowych klientów Dott w Polsce wzrosła zaś kwartalnie niemal 2,5-krotnie – tutaj także jesteśmy liderem wśród europejskich rynków Dott.
Dott na swoich wszystkich europejskich rynkach obsłużył średnio o 192 proc. więcej przejazdów niż 12 miesięcy wcześniej. Polska wyraźnie przoduje także jeśli chodzi o tempo przyrostu nowych klientów. W drugim kwartale 2022 roku było ich o 235% więcej niż w pierwszym. Dla porównania, w Belgii liczba klientów zwiększyła się kwartalnie o 116%, we Francji i Włoszech odpowiednio o 89% i 85%.
Użytkownicy Dott, pytani o najważniejsze zalety mikromobilności, wskazują w pierwszej kolejności na znaczną oszczędność czasu (58%), przyjemność z jazdy (53%) oraz łatwość użytkowania i dużą dostępność pojazdów (52%).
- Nie bez znaczenia pozostają też finanse. W dobie rekordowo wysokich cen paliw, e-hulajnoga staje się nie tylko komfortowym, ale również korzystnym pod względem ekonomicznym środkiem transportu. Możemy nią sprawnie i w rozsądnej cenie przemieszczać się w przestrzeni miejskiej. Warto też zaznaczyć, że korzystanie z e-hulajnogi zamiast samochodu sprawia, że znacznie, bo nawet o 6 kg na dystansie 50 km, redukujemy ilość dwutlenku węgla emitowanego do środowiska - jak wynika z danych JATO Dynamics. Mamy więc jeszcze jedną, ekologiczną zaletę mikromobilności – mówi Michał Paprocki, General Manager Dott w Polsce.