SZYBCIEJ DO WROCŁAWIA I WIĘCEJ POCIĄGÓW NAD MORZE
Lepsze skomunikowania Poznania z Warszawą, skrócenie czasu przejazdu do Wrocławia oraz więcej pociągów nad morze w okresie letnim – to najważniejsze nowości dla województwa wielkopolskiego w nowym rocznym rozkładzie PKP Intercity, który wejdzie w życie w niedzielę 12 grudnia 2021 roku.
Nowy rozkład to więcej pociągów kategorii InterCity jeżdżących z i do Poznania – ich liczba zwiększy się z 66 do 70 składów. Tym samym komfortowe składy kategorii InterCity i Express InterCity będą obsługiwać około 80 proc. połączeń łączących stolicę województwa wielkopolskiego z pozostałą częścią kraju. Narodowy przewoźnik zaplanował również koordynację godzin kursowania pociągów pospiesznych i ekspresowych na ciągu Warszawa – Poznań. Od 12 grudnia 2021 roku pociągi ze i do stacji Poznań Główny będą odjeżdżały mniej więcej co godzinę
Więcej będzie także pociągów łączących Poznań z Wrocławiem. Skróci się czas przejazdu między miastami z 1 godziny i 44 minut do 1 godziny i 28 minut dla najszybszego pociągu (IC Heweliusz). Nowym połączeniem na tej trasie będzie kursujący z i do Trójmiasta skład IC Lednica, który w wakacyjne weekendy pojedzie w wydłużonej relacji do i z Wrocławia, zapewniając dodatkowe połączenie Poznania z Dolnym Śląskiem.
W obowiązującym od 12 grudnia 2021 roku rozkładzie jazdy uruchomiony zostanie pociąg IC Łużyce relacji Warszawa – Wrocław – Zgorzelec. Skład po drodze zatrzyma się m.in. w Kaliszu, Ostrowie Wielkopolskim i Krotoszynie. Dla mieszkańców tych miast to dodatkowa możliwość dotarcia do najważniejszych ośrodków miejskich w Polsce oraz do południowo-zachodniej Polski.
Częściej nad morze
Wydłużenie relacji nocnego pociągu IC Przemyślanin, kursującego do tej pory do Słupska, da mieszkańcom Poznania i Piły drugie codzienne, obok IC Szyndzielnia, połączenie do Ustki. Oba pociągi trasę Poznań – Ustka pokonają mniej niż w 4 godziny i 30 minut. Miłośnicy wypoczynku nad polskim morzem na pewno będą zadowoleni, że w wakacyjne weekendy skład IC Krakowianka relacji Kraków Główny – Kołobrzeg zabierze pasażerów z Poznania, Jarocina czy Ostrowa Wielkopolskiego nad Bałtyk.
Dostosowanie do prac modernizacyjnych
Obowiązujący od 12 grudnia 2021 roku rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. W najbliższych miesiącach kontynuowane będą prace modernizacyjne na linii kolejowej numer 351.
W związku z czym część pociągów na ciągu Poznań – Szczecin zostanie skierowanych na trasę alternatywną przez Rzepin. Prace inwestycyjne na linii kolejowej numer 358 spowodują, że przez część roku planowane jest zastąpienie pociągów obsługujących ciąg Poznań – Zielona Góra przez autobusy komunikacji zastępczej na części trasy, tj. odc. Zbąszynek – Zielona Góra.
Kontynuowane będą prace inwestycyjne na Warszawskim Węźle Kolejowym, które wpływają na kursowanie części pociągów jeżdżących do i z Warszawy. W związku z wprowadzeniem ruchu jednotorowego na linii średnicowej część pociągów będzie kursować przez stację Warszawa Gdańska, Warszawa Śródmieście bądź w skróconej relacji do lub z Warszawy Wschodniej.
Kompleksowa informacja dla podróżnych
Bilety PKP Intercity dostępne są w kasach na terenie całego kraju, w Centrach Obsługi Klienta na głównych dworcach, w automatach biletowych, a także przez Internet na stronie intercity.pl lub za pośrednictwem aplikacji IC Mobile Navigator. Dokładne informacje na temat biletów i rozkładu jazdy przewoźnika pasażerowie uzyskają na stronie intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A.).
/inf. pras/