KOLEJNY REMONT TORÓW TRAMWAJOWYCH W POZNANIU
Zbliża się przebudowa tzw. trasy kórnickiej, czyli torowiska tramwajowego, sieci trakcyjnej i przystanków na odcinku od ul. Jana Pawła II do os. Lecha. Zmieni się również pobliski układ drogowy. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg, którego celem jest wyłonienie wykonawcy robót budowlanych.
- Zależy nam na poprawie komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców korzystających z komunikacji miejskiej. Trasa kórnicka jest już wysłużona i wymaga gruntownej przebudowy. Obecnie tramwaje jeżdżą tam z ograniczoną prędkością z uwagi na stan techniczny trasy. Nadchodząca inwestycja jest ostatnią odsłoną większego zadania, które obejmowało także torowisko na Górnym Tarasie Rataj od os. Lecha do ronda Żegrze oraz nową trasę do ul. Unii Lubelskiej. Dzięki wszystkim trzem inwestycjom oraz modernizacji ronda Rataje, podróż tramwajem w tej części Poznania staje się wygodna i coraz bardziej niezawodna – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.
W ramach inwestycji kompleksowo przebudowana zostanie trasa tramwajowa od skrzyżowania ul. Jana Pawła II i ul. Kórnickiej do os. Lecha. Odcinek ten liczy ok. 1,9 km długości. Zdemontowane i wybudowane na nowo zostanie torowisko, a także sieć trakcyjna i cała infrastruktura towarzysząca. Założeniem inwestycji jest wykonanie torowiska o nowoczesnych parametrach technicznych i technologicznych, w celu osiągnięcia m.in. trwałości, stabilności, poprawy bezpieczeństwa.
- Dzięki inwestycji ograniczona zostanie emisja drgań i hałasu, które wiążą się z przejazdem tramwajów. Zmienią się także lokalizacje przystanków, ponadto zostaną one dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Wyłoniony w postępowaniu przetargowym wykonawca rozbuduje również układ drogowy, gdyż przewidziane jest przedłużenie ul. Pleszewskiej i rozbudowa ul. Kaliskiej. Piesi i rowerzyści także zyskają nową infrastrukturę – mówi Justyna Litka, prezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
W zakres inwestycji wchodzi przebudowa przystanków Kórnicka (za ul. Jana Pawła II, przy remontowanym torowisku) i os. Tysiąclecia, natomiast obecne perony przystanku Polanka czeka rozbiórka. W zamian powstaną dwa nowe: Polanka - bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także Łacina - w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych.
Rozpoczęcie prac planowane jest na drugą połowę tego roku, a zakończenie w drugiej połowie 2023 r. Podmioty, które chcą wziąć udział w przetargu, mogą składać swoje oferty do 14 czerwca.
Więcej na stronach Poznańskich Inwestycji Miejskich