DLACZEGO W NIEKTÓRYCH TRAMWAJACH JEST TAK GORĄCO?
Na dworze coraz cieplej, powraca więc problem „grzejących stopiątek”. Z odpowiedzią pospieszyło MPK.
„Te najpopularniejsze w całej Polsce dwuwagonowe składy są tak skonstruowane, że urządzenia rozruchowe i napędowe tramwaju znajdują się pod podłogą. Jak w każdym sprzęcie, podczas pracy wytwarzane jest ciepło, które za pomocą specjalnych klap wyrzucane jest na zewnątrz wagonu, a zimą ogrzewa jego wnętrze.
Czasami zdarza się, że na skutek niedoskonałości tego systemu (tramwaje były produkowane w latach 1973-1992) gorące powietrze częściowo przedostaje się do przedziału pasażerskiego, co sprawia wrażenie włączonego ogrzewania. Nie ma możliwości zniwelowania tego całkowicie”- informuje na Facebooku MPK Poznań.
W Poznaniu jeździ zaledwie 26 składów typu 105Na, ze wszystkich 227 tramwajów. Klimatyzacje posiada 55% bimb oraz 95% autobusów.
(źródło: MPK Poznań)