TARGI MAJĄ 100 LAT.
Bogaty program jesiennych wydarzeń, nowe inwestycje i otwarcie terenów targowych na miasto - w drugie stulecie swojej działalności Grupa MTP wchodzi z energią i entuzjazmem.
- Nie przypuszczaliśmy, że stulecie targów poznańskich przypadnie w roku największego kryzysu branży targowej – przyznaje Tomasz Kobierski, prezes zarządu Grupy MTP. – W roku jubileuszu nie zorganizowaliśmy jeszcze żadnych targów, ale to, mam nadzieję, niebawem się zmieni. W nowe stulecie wchodzimy inni, ale mocniejsi niż wcześniej.
Inni, bo Grupa MTP zajmuje się nie tylko organizacją targów i innych wydarzeń. Od lat rozwija inne obszary działalności, które wyrosły z organizacji targów – np. reklamę zewnętrzną czy gastronomię. Wyrazem tego było stworzenie w 2018 roku parasolowej marki Grupa MTP, która zastąpiła Międzynarodowe Targi Poznańskie. Dzięki tej dywersyfikacji spółce udało się przejść przez pandemiczny kryzys, czas ten wykorzystując na rozwijanie dotychczasowych i tworzenie nowych marek – np. agencji interaktywnej r360, diety pudełkowej City Diet czy aplikacji do zamawiania jedzenia ZiO app. Był to też czas przygotowywania wielu inwestycji.
- Budujemy parking podziemny, nad którym powstanie piękny plac ze Strefą Kultury, gastronomią i przyjazną zielenią. To nowe rozwiązanie otworzy tereny targowe dla mieszkańców i stanie się atrakcyjnym miejscem spotkań. Przed nami także kompleksowa modernizacja hali Arena, która jest jedną z ikon miasta, a po renowacji pomieści nawet 9 tys. osób – wymienia Elżbieta Roeske, wiceprezes zarządu Grupy MTP. – Przygotowujemy się też do budowy butikowego biurowca z komercyjną powierzchnią na wynajem, a wisienką na torcie jest remont stuletniej restauracji w pięknym Parku Sołackim, która w nowej odsłonie powita swoich gości jako Port Sołacz.
Jesień to także czas wielu targów – o ile zostanie umożliwiona ich organizacja. Pierwsze imprezy rozpoczną się już w ostatnich dniach sierpnia i będą to targi przemysłowe ITM Industry Europe oraz Meble Polska. Po nich odbędę się m.in. Instalacje, DREMA (Międzynarodowe Targi Maszyn, Narzędzi i Komponentów dla Przemysłu Drzewnego i Meblarskiego), POLECO, Poznań Game Arena, Poznań Motor Show czy Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA.
- Kołem napędowym branży targowej w pierwszej kolejności będą targi konsumenckie, targi pasji, a zaraz potem targi biznesowe. Wynika to z tego, że ludzie chcą rozwijać swoje pasje, co widać np. na rynku motoryzacyjnym (samochody kolekcjonerskie, kampery) czy też gamingowym – tłumaczy Filip Bittner, wiceprezes zarządu Grupy MTP. – Zamierzamy inwestować w ten sektor naszej działalności wprowadzając w kalendarz Grupy MTP wydarzenia skierowane do szerokiej publiczności wśród których znajdziemy między innymi Targi Polskich Win i Winnic WINO, targi aktywności sportowych czy też wydarzenia poświęcone naszym pupilom.
- Mimo iż się rozwijamy w wielu obszarach, trzonem naszej działalności pozostają targi – deklaruje Tomasz Kobierski. – Od stu lat je organizujemy i nadal będziemy to robić. Łącząc przedsiębiorców i oferując im zestaw narzędzi, dzięki którym będą skuteczniej sprzedawać swoje produkty i usługi, a także promować polską gospodarkę na arenie międzynarodowej. Jesteśmy spółką samorządową, od stu lat nierozerwalnie związaną z Poznaniem. Dlatego zależy nam też na tym, by działać dla dobra miasta, tworząc nowe miejsca dla wypoczynku czy rozrywki lub wpływając na estetykę miasta poprzez stawianie nowych, eleganckich wiat na przystankach – dodaje.
Grupa MTP, poza uznanymi w świecie biznesowymi imprezami targowymi, organizuje kongresy, konferencje, wydarzenia kulturalne, sportowe, w tym megaeventy, przyciągające ponad milion gości z całego świata. W swoim portfolio ma około stu autorskich imprez. W 2019 roku w organizowanych przez nią imprezach wzięło udział 1,4 mln osób. Do Grupy MTP należą takie marki jak: IdeaExpo, zajmująca się projektowaniem i budową stoisk, City Marketing, odpowiadający za reklamę zewnętrzną, bileteria ToBilet, restauracje GARDENcity, agencja interaktywna r360 czy CityDiet.