DROGA ROWEROWA NA GRUNWALDZKIEJ GOTOWA
Rowerzyści mogą już bezpiecznie i wygodnie dojechać z okolic stadionu miejskiego do centrum. Trwają odbiory techniczne nowej, liczącej ok. 1,5 km, drogi rowerowej wzdłuż ul. Grunwaldzkiej, której budowa rozpoczęła się pod koniec lutego. Jest ona przedłużeniem 2-kilometrowej trasy oddanej do użytku jesienią ubiegłego roku, łączącej tereny przy Międzynarodowych Targach Poznańskich ze skrzyżowaniem z ul. Słoneczną i Rycerską.
Od jesieni zeszłego roku rowerzyści mogli wygodnie przejechać ul. Grunwaldzką między ul. Roosevelta a Słoneczną. Od kilku tygodni przejezdny jest również odcinek aż do skrzyżowania z ulicami Jugosłowiańską i Bułgarską.
- Roboty drogowe na nowym odcinku ul. Grunwaldzkiej zakończyły się, zgodnie z umową i przyjętym harmonogramem w połowie sierpnia. W połowie września wprowadzono stałą organizację ruchu. Obecnie trwają odbiory wykonanych prac. Na przełom października i listopada, w warunkach bardziej sprzyjających przyjmowaniu się roślin, zaplanowane są nowe nasadzenia - mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu Poznańskich Inwestycji Miejskich.
Dzięki nowej inwestycji powstał nie tylko nowy odcinek drogi rowerowej wzdłuż ul. Grunwaldzkiej od skrzyżowania z ul. Słoneczną i Rycerską do ul. Jugosłowiańskiej, lecz również stworzone zostało połączenie ciągu pieszo-rowerowego z parku Manitiusa z ruchem rowerowym wzdłuż ul. Wyspiańskiego.
W efekcie przeprowadzonych prac poprawiło się również bezpieczeństwo pieszych. Już na początku sierpnia, na wysokości ul. Marszałkowskiej, przy niebezpiecznym dotąd przejściu, uruchomiono nową sygnalizację świetlną. Zbudowano brakujące przejście dla pieszych na wysokości ul. Grochowskiej. Przebudowano też istniejące sygnalizacje na skrzyżowaniach ul. Grunwaldzkiej z ul. Palacza oraz Grochowskiej, a także na skrzyżowaniu ul. Wyspiańskiego i Reymonta. Kierowcy jadący ul. Grunwaldzką od centrum uzyskali możliwość lewoskrętu w ul. Grochowską.
- Szczególnie ważne, że dzięki tej inwestycji poprawiło się bezpieczeństwo przy przejściu w okolicy skrzyżowania z ul. Marszałkowską. W miejscu tym dochodziło bowiem do niebezpiecznych wypadków, w tym niestety również śmiertelnych - dodaje Wojciech Kręglewski, przewodniczący Komisji Transportu. Był on wspólnie z obecnymi i byłymi radnymi miejskimi - Karoliną Fabiś-Szulc, Tomaszem Stachowiakiem i Bartoszem Zawieją - zaangażowany w powstanie tej drogi rowerowej i bezpiecznych przejazdów.
Więcej na poznan.pl