RUSZA PRZETARG NA KLUCZOWY REMONT
Jedna z ważniejszych przepraw przez Wartę w Poznaniu wymaga przebudowy ze względu na zły stan techniczny. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg, którego celem jest wyłonienie wykonawcy robót budowlanych.
- Most Bolesława Chrobrego zostanie całkowicie rozebrany i wybudowany na nowo. Prace potrwają około trzy lata i zostaną podzielone na etapy, by wynikające z nich utrudnienia były możliwie najmniej dotkliwe. Rozpoczęcie robót przewidziane jest na jesień tego roku. Zakładamy, że do tego czasu będzie już przejezdny nowy wiadukt w ul. Golęcińskiej oraz wymieniona zostanie nawierzchnia na południowej nitce ul. Warszawskiej. Jesienią chcemy również udostępnić wiadukt w ciągu ul. Lutyckiej oraz zakończyć prace prowadzone obecnie na ul. Hetmańskiej nad ul. Wagrowską. Bardzo istotna jest dostępność otwartych już, a sąsiadujących z mostem Chrobrego, mostów Berdychowskich – mówi Marcin Gołek, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Najpierw wyłączona z ruchu i rozebrana zostanie nitka północna mostu, która jest w gorszym stanie niż południowa. W czasie prac rozbiórkowych i budowy tej części mostu na nowo, przejazd w obu kierunkach poprowadzony zostanie południową nitką. W drugim etapie sytuacja się odwróci. Ruch odbywał się będzie przebudowaną nitką północną i wykonawca zajmie się wtedy częścią południową. Równolegle będą prowadzone pozostałe prace zaplanowane w ramach tej inwestycji. Po przebudowie do dyspozycji kierowców w dalszym ciągu będą po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.
Czekający na przebudowę most Chrobrego jest popularną przeprawą przez Wartę, łączy Stare Miasto z m.in. Ostrowem Tumskim i Śródką. Zbudowano go w połowie lat 60. XX wieku, a w roku 1989 wykonano kapitalny remont. Decyzja o konieczności przebudowy zapadła na podstawie przeprowadzonej ekspertyzy, która weryfikowała stan techniczny mostu. Wykazała, że m.in. nieszczelna jest izolacja pod chodnikami, nie ma prawidłowego odwodnienia, widoczne są uszkodzenia spowodowane przez korozję i nieszczelności w dylatacji. Występujące przecieki oraz uszkodzenia korozyjne mogły wpłynąć na obniżenie nośności obiektu. O konieczności prac świadczy także najnowsza opinia techniczna z grudnia 2024 r. przygotowana przez specjalistów z Politechniki Poznańskiej.
Po przebudowie mostu zwiększy się bezpieczeństwo uczestników ruchu. Wybudowana na nowo konstrukcja będzie im służyć przez kolejne lata. Zmienią się także dojazdy do mostu, gdyż inwestycja obejmuje również rozbudowę odcinków ul. Estkowskiego i Wyszyńskiego. Prace prowadzone będą także na skrzyżowaniach z ulicami Chwaliszewo, Panny Marii i Wieżową. W zakres inwestycji wchodzi również budowa zjazdów, chodników, dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych.
Więcej na stronach PIM.
Przeczytaj poprzedni artykuł!
PROWADZIŁ SAMOCHÓD MAJĄC 4 PROMILE
