POWSTANIE NOWA DROGA ROWEROWA
Pomiędzy przystankiem PST Słowiańska a parkiem im. Adama Wodziczki będzie można wygodnie przejechać rowerem. Nowa trasa powstanie wzdłuż torów tramwajowych. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie dokonała otwarcia ofert w przetargu, którego celem jest wyłonienie wykonawcy robót budowlanych.
- To kolejny przetarg w ostatnim czasie, na który wpłynęło sporo ofert. Co ważniejsze, część mieści się w zakładanym budżecie, więc już w przyszłym roku mieszkańcy Poznania, przede wszystkim z Piątkowa, Winograd i Winiar, będą mogli korzystać z nowej drogi rowerowej wzdłuż trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. - Będzie to kolejna inwestycja w infrastrukturę rowerową w naszym mieście, dzięki której wygodniej, łatwiej i bezpieczniej, a przede wszystkim szybciej niż samochodem, będzie można dojechać do centrum, na uczelnie, ale także do terenów zielonych.
Wykonawca, który zostanie wyłoniony w postępowaniu przetargowym, będzie odpowiadał za budowę drogi rowerowej w pasie pomiędzy jezdnią ul. Księcia Mieszka I a torowiskiem PST. Równolegle powstanie także chodnik. Trasa będzie oświetlona, wybudowany zostanie również kanał technologiczny.
- We wskazanym przez nas terminie wpłynęło pięć ofert od potencjalnych wykonawców, z czego dwie mieszczą się w założonym budżecie. Kolejnym etapem w postępowaniu przetargowym będzie analiza i weryfikacja nadesłanych dokumentów, a następnie wybór najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy z wykonawcą. Każda z tych czynności zbliża nas do budowy wyczekiwanej drogi rowerowej – mówi Marcin Gołek, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Początek trasy planowany jest po południowej stronie skrzyżowania ul. Księcia Mieszka I z ul. Słowiańską, przy dojściu na przystanek tramwajowy. Dalej poprowadzona zostanie niezagospodarowanym terenem między trasą PST a ul. Księcia Mieszka I. Zakończenie tego etapu przewidziane jest na wlocie do parku im. Adama Wodziczki - w miejscu, gdzie w kolejnych krokach planowana jest kładka rowerowa prowadząca cyklistów nad Bogdanką. Tam, gdzie będzie to konieczne, skarpa nasypu PST zostanie wzmocniona płytami ażurowymi i zabezpieczona balustradą. Projektowana szerokość drogi rowerowej to 3 metry, a chodnika – 2 metry.
Więcej na stronach PIM.