REWOLUCJA. ZTM PROPONUJE NOWE TRASY TRAMWAJÓW.
Lepsze dopasowanie przebiegu linii tramwajowych do potrzeb pasażerów przy wykorzystaniu możliwości wynikających z nowych inwestycji – taki jest cel zaproponowanego przez Zarząd Transportu Miejskiego nowego, stałego układu linii tramwajowych. Planowany do wprowadzenia na początku 2024 r. projekt, został zaprezentowany podczas posiedzenia Komisji Transportu i Polityki Mieszkaniowej Rady Miasta Poznania.
Coraz szybciej zbliżamy się do końca remontów licznych fragmentów torowisk w Poznaniu. To oznacza, że znów tramwaje będą kursować przez nowoczesną trasę kórnicką i w pełni wrócą do centrum miasta. Z dużym powodzeniem funkcjonują już nowe trasy - na Naramowice i do Unii Lubelskiej. Będzie także możliwość skrętu tramwaju z ulicy Towarowej w prawo w św. Marcin i odwrotnie. Oznacza to, że już niebawem Poznań będzie dysponował siecią tramwajową o dużo większym potencjale, niż kilka lat temu.
- To dobry moment na zaproponowanie nowego, stałego układu linii tramwajowych – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. – Braliśmy pod uwagę także fakt, że część zmian wprowadzanych podczas remontów spotkała się z dużym pozytywnym odbiorem pasażerów. Jeśli coś dobrze się sprawdza, jak przykładowo łącząca Naramowice i Winogrady z Grunwaldem linia numer 3, wówczas nie należy tego zmieniać – dodaje.
Przygotowując ten projekt zależało nam także na utrzymaniu postulowanej przez pasażerów możliwości bezpośredniego przejazdu tramwajem przez centrum i most Św. Rocha w kierunku Śródki czy bezpośredniego połączenia Górczyna i Łazarza z Dworcem Głównym PKP. Duże możliwości daje także przejazd przez ulicę Towarową wraz ze skrętem w prawo w św. Marcin. To właśnie dlatego planujemy dokonać odpowiednich zmian przebiegu linii nr 5 i 17.
- Warto podkreślić, że nowy układ jest tak skonstruowany, że planowane do realizacji w nieodległej przyszłości inwestycje i związane z tym korekty przebiegu poszczególnych linii będzie można do niego wpleść bez istotnych zmian całego schematu – dodaje J. Gosiewski.
Więcej szczegółów tutaj: https://www.ztm.poznan.pl/pl/komunikaty/propozycja-nowego-stalego-ukladu-linii-tramwajowych
źródło: ZTM Poznań