ZMIANY NA WAŻNYM RONDZIE
Rozpoczęła się przebudowa ronda Rataje. Prace skupiają się na zamkniętym odcinku torowiska w ul. Jana Pawła II, od ul. Kórnickiej do ronda. W nocy z 24 na 25 sierpnia (z poniedziałku na wtorek) wprowadzone zostaną kolejne zmiany organizacji ruchu, które poza ul. Jana Pawła II obejmą także tarczę ronda oraz ul. Zamenhofa i Krzywoustego.
Zgodnie z zapowiedziami, w weekend 15-16 sierpnia została wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Wjazd na rondo Rataje od ul. Jana Pawła II został zawężony do dwóch pasów, a zjeżdżając z ronda w ul. Jana Pawła II nie można korzystać z lewego skrajnego pasa przylegającego do torowiska tramwajowego. Od 17 sierpnia tramwaje nie jeżdżą ul. Jana Pawła II między ul. Kórnicką a rondem.
W nocy z 24 na 25 sierpnia (z poniedziałku na wtorek) wprowadzone zostaną kolejne zmiany organizacji ruchu. Dotyczyć będą już samej tarczy ronda, gdzie wyłączony zostanie skrajny, wewnętrzny pas. Konieczne są również zmiany na ul. Zamenhofa i Krzywoustego. Dla jadących ul. Krzywoustego od centrum w stronę ronda wyłączony zostanie z ruchu zewnętrzny pas ruchu. Dla wjeżdżających na rondo ul. Krzywoustego od strony autostrady wyłączony z użytkowania zostanie wewnętrzny pas ruchu. Natomiast na ul. Zamenhofa nieprzejezdny będzie pas zewnętrzny (w stronę ronda), już przed skrzyżowaniem z ul. Piłsudskiego.
Cały czas będzie można poruszać się we wszystkich kierunkach na rondzie Rataje (dwoma pasami). W dalszym ciągu obowiązywać będą zmiany wprowadzone w miniony weekend, tzn. zwężenie ul. Jana Pawła II do dwóch pasów ruchu wraz z wyłączeniem lewoskrętu z ul. Jana Pawła II w ul. Berdychowo.
W rejonie prac należy zachować szczególną ostrożność oraz zwracać uwagę na bieżące oznakowanie.
Harmonogram zakłada zakończenie robót w ul. Jana Pawła II w I kwartale 2021 r., w tym samym roku prace skupią się na ul. Zamenhoffa i Krzywoustego. Koniec wszystkich robót budowlanych wraz z odbiorami technicznymi i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie planowane jest na marzec 2022 r.
W ramach inwestycji pojawi się wydzielone torowisko, wydłużone przystanki tramwajowo-autobusowe, buspas, nowe chodniki, drogi rowerowe i dodatkowe pasy ruchu. Przed rozpoczęciem zasadniczych prac na rondzie wymieniono nawierzchnię dworca autobusowego Rataje, na którym perony zostały wyremontowane i dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
(źródło: poznan.pl)