STREFA NA ŁAZARZU I WILDZIE GOTOWA
Do końca lipca potrwają kluczowe prace związane z wdrażaniem oznakowania Strefy Płatnego Parkowania na Wildzie i Łazarzu. Od 2 sierpnia postój jest płatny na całym, nie objętym dużymi miejskimi inwestycjami, obszarze obu osiedli.
Najważniejszym celem poszerzenia SPP o tereny Wildy i Łazarza jest uporządkowanie parkowania, zwiększenie dostępności miejsc postojowych i rotacji parkujących pojazdów, a także poprawa bezpieczeństwa oraz ograniczenie natężenia ruchu. Dzięki zmianie organizacji ruchu zmniejszy się liczba przejazdów tranzytowych, czyli skrótów przez lokalne ulice obu osiedli. Wilda i Łazarz przestaną też pełnić rolę darmowych parkingów buforowych dla osób przyjeżdżających do centrum spoza Poznania. O wprowadzenie takich rozwiązań zabiegali mieszkańcy i osiedlowi radni.
Prace związane z wdrażaniem organizacji ruchu i montażem elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego prowadzone były etapami od października ubiegłego roku. Kluczowe działania związane z oznakowaniem poziomym na docelowym obszarze zakończą się do 31 lipca br. Tym samym sierpień będzie pierwszym miesiącem funkcjonowania wildeckiej i łazarskiej SPP w pełnym zakresie, z pełną odpłatnością (z wyjątkami wynikającym z toczących się miejskich inwestycji). W sierpniu i wrześniu będą prowadzone prace uzupełniające i poprawkowe tam, gdzie oznakowanie wykonane zostało w zastępczej, tymczasowej technologii ze względu na warunki zimowe (m.in. na ulicach Spychalskiego i Potworowskiego).
Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami z wykonawcami dużych miejskich inwestycji na terenie Łazarza i Wildy, czyli przebudowy rynku Łazarskiego i ulicy Wierzbięcice, oznakowanie tych miejsc zgodnie z projektem SPP nastąpi wraz z ukończeniem robót budowlanych. Podobnie w przypadku ulic stanowiących dojazd do placów budowy. Chodzi tu o fragment ulicy Lodowej od rynku Łazarskiego do ul. Stablewskiego, ulicy Dmowskiego, a także fragmenty ulicy Niegolewskich i Małeckiego. Wprowadzenie nowej organizacji ruchu i odpłatności na tych ulicach nastąpi najprawdopodobniej do końca września. W przypadku ulicy Przemysłowej stanowiącej objazd ulicy Wierzbięcice wprowadzony zostanie przejściowy projekt organizacji ruchu, który pozwoli na pobieranie opłat za parkowanie w stanie istniejącym. Nastąpi to jeszcze w sierpniu br. Wdrożenie docelowej organizacji ruchu na tej ulicy (ruch jednokierunkowy od ulicy Roboczej w stronę rynku Wildeckiego, parkowanie na jezdni, skrzyżowania równorzędne) nastąpi wraz z ukończeniem przebudowy Wierzbięcic i części ul. 28 Czerwca 1956 r.
(źródło: ZDM Poznań)