JEST PRZETARG NA NOWĄ TRASĘ TRAMWAJOWĄ
Z południa Poznania do centrum będzie można szybciej dojechać nową trasą tramwajową. Ul. Ratajczaka zyska nie tylko nowe torowisko i przystanki, ale zostanie również gruntownie przebudowana. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg, którego celem jest wyłonienie wykonawcy drugiego etapu inwestycji.
- Nowa trasa tramwajowa ułatwi m.in. mieszkańcom Wildy i Dębca dojazd do odnowionego centrum. To ważna inwestycja, która pokazuje, jak zależy nam na rozwoju komunikacji publicznej w mieście oraz komforcie i szybkości przemieszczania się pasażerów - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. - Część tej trasy jest już gotowa. Przy okazji wcześniejszej przebudowy powstało nowe torowisko między ul. 27 Grudnia i Św. Marcin oraz przystanek przy Bibliotece Uniwersyteckiej. Teraz, zgodnie z zapowiedziami, przygotowujemy się do prac na odcinku ul. Ratajczaka od ul. Św. Marcin do węzła przy Nowym Rynku.
Na przebudowanym już odcinku ul. Ratajczaka gotowe jest torowisko, sieć trakcyjna i przystanek, piesi poruszają się komfortowymi chodnikami, jezdnia ma nową nawierzchnię, uwzględniony został także ruch rowerowy. Ulicę zdobią rośliny – drzewa i zieleń niska.
- Dzięki wcześniejszemu dostosowaniu skrzyżowania ulic Św. Marcin i Ratajczaka do planowanej trasy, nie będzie konieczności wyłączenia go z ruchu tramwajowego. Pozostały odcinek ul. Ratajczaka również zostanie kompleksowo przebudowany. Wyłoniony w postępowaniu przetargowym wykonawca nie tylko wybuduje nowe torowisko i przystanki, ale i jezdnię, drogi rowerowe oraz chodniki. Bardzo ważnym zadaniem będzie także przebudowa infrastruktury podziemnej i wprowadzenie nowej zieleni – mówi Marcin Gołek, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Tramwaj w ul. Ratajczaka połączy okolicę przebudowanej ul. Św. Marcin z węzłem komunikacyjnym u zbiegu ul. Królowej Jadwigi, Niezłomnych, Matyi i Wierzbięcice. Tym samym skróci dojazd z Wildy i Dębca do centrum. Dziś tramwaje muszą jeździć przez ul. Królowej Jadwigi, Strzelecką i przez pl. Wiosny Ludów oraz ul. Podgórną dojechać w okolice placu Wolności. Nowa trasa będzie również dodatkową osią komunikacyjną w relacji południe-północ Poznania po wybudowaniu prawoskrętu dla tramwajów z ul. 27 Grudnia w Mielżyńskiego, a w dalszej perspektywie połączenia tramwajowego z Garbar w stronę Naramowic.
Więcej na stronie PIM.