UPORZĄDKUJĄ STARE MIASTO. CZEKAJĄ NAS SPORE ZMIANY
Pod koniec marca weszła w życie uchwała dotycząca parku kulturowego na Starym Mieście. Dzięki niej ze ścisłego centrum Poznania znikną agresywne reklamy. Nowe szyldy reklamowe muszą być gotowe za rok.
Uchwała o parku kulturowym to dokument, który ogranicza samowolę reklamową i określa, jak powinien wyglądać Stary Rynek i jego najbliższe okolice. Dzięki niej Stare Miasto w Poznaniu będzie najbardziej reprezentacyjną i elegancką przestrzenią publiczną w całym mieście. Zanim jednak to nastąpi, właściciele sklepów i lokali działających na Rynku i w jego pobliżu będą mieli czas na dostosowanie się do wytycznych.
Dokument pozwala też na łatwiejszą walkę z klubami go-go. Zapisy uchwały nie pozwalają na nagabywanie przechodniów i zapraszanie ich do klubu, zabraniają też rozdawania ulotek i obnoszenia reklam. Ten zakaz obowiązuje już od momentu wejścia uchwały w życie, a jego przestrzegania pilnują strażnicy miejscy.
Pojawią się też ograniczenia dotyczące handlu poza budynkami. Z terenu płyty Starego Rynku i staromiejskich uliczek powinny zniknąć barierki, stojaki, dywany i sztuczna trawa. Z miesiąca na miesiąc powinno być coraz mniej szpecących przestrzeń reklam.
Władze miasta zapowiadają, że wkrótce ruszy szeroka kampania edukacyjna i informacyjna skierowana do wszystkich użytkowników przestrzeni parku, zwłaszcza do przedsiębiorców prowadzących tam działalność.
(źródło: poznan.pl)