CZY MIASTO POWINNO LEPIEJ PROMOWAĆ JEDNO Z WAŻNIEJSZYCH IMPREZ MUZYCZNYCH – KONKURS SKRZYPCOWY IM. HENRYKA WIENIAWSKIEGO?
Do 23 października potrwa Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. Radny Jan Sulanowski (PiS) uważa, że mimo iż jest to jedna z najbardziej prestiżowych imprez muzycznych, w samym Poznaniu trudno znaleźć oznaki odbywającego się tu wydarzenia.
Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego jest jedną z najbardziej prestiżowych imprez muzycznych, które przyciągają do Poznania młodych wirtuozów z całego świata. - Stwarza to wyjątkową okazję do budowania w świecie pozytywnego wizerunku Poznania oraz Polski. Jest to również okazja do rozpropagowania muzyki poważnej wśród społeczności naszego miasta – podkreśla J. Sulanowski. - Tymczasem trudno znaleźć w Poznaniu oznaki tego, że tak doniosłe wydarzenie kulturalne właśnie się odbywa – dodaje.
Radny złożył w tej sprawie interpelację, w której pyta między innymi o to, jakie działania powinny być podjęte przez Miasto Poznań w związku z konkursem i które z nich były związane z promocją konkursu w przestrzeni publicznej oraz w mediach.
UMP: Miasto wsparło organizatora dotacją w wysokości 1 mln zł.
Rzecznik prasowy prezydenta Poznania i Urzędu Miasta Hanna Surma podaje, że miasto wsparło organizatora 15. Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego dotacją w wysokości prawie 1 mln złotych. - Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego mogło liczyć również na nośniki outdoorowe pozostające w dyspozycji miasta. Poza tym w UMP odbyła się wspólna konferencja prasowa z prezydentem Jackiem Jaśkowiakiem, zapowiadająca konkurs – wymienia.
- Informowaliśmy o tym wydarzeniu na naszej stronie internetowej (poznan.pl) oraz w mediach społecznościowych (profil Miasta i Prezydenta na Facebooku). Prezydent Jacek Jaśkowiak wziął udział w koncercie otwierającym konkurs, gdzie tradycyjnie jako gospodarz miasta, otworzył konkurs – dodaje Surma.
Specjalnie na czas konkurs została również przygotowana gazeta Wieniawski.pl. Jest ona dostępna w formie papierowej w miejscu przesłuchań, czyli Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza oraz w formie elektronicznej. - Cieszy się ona sporym zainteresowaniem, czytają ją zarówno dorośli, jak i uczniowie szkół muzycznych odwiedzający przesłuchania konkursowe. Jest ciekawym dodatkiem do festiwalowego katalogu, pisanym w sposób swobodny i przystępny dla czytelnika – słyszymy od Anny Solak z miesięcznika „IKS”.
- Będąc w Warszawie widziałam wiele plakatów promujących konkurs im. Henryka Wieniawskiego. Uważam też, że bardzo dobrą promocją są transmisje koncertów na żywo, które można usłyszeć między innymi w Radiowej Jedynce i TVP Kultura – podkreśla.