POZNAŃ W 3D
Z coraz większym przekonaniem można stwierdzić, że Poznań zbliża się do czołówki najbardziej elitarnych miast w Polsce i nie tylko. Stolica Wielkopolski jest innowacyjna i właśnie w ten sposób zostanie zaprezentowana w Europie.
W Poznaniu ruszyła kampania promocyjna miasta z wykorzystaniem technologii 3D. Mieszkańcy mają możliwość testowania interaktywnej wystawy, ale tylko do 19 października. Potem projekt „Innovation Teleport” będzie prezentowany na największych wydarzeniach w Europie. – Chcemy, aby ta kampania była kojarzona z charakterem miasta, które jest liderem dzięki firmom, osobom, które tu studiują, dzięki innowacji. Chcieliśmy oddać to nie tylko w treści, ale również w formie, niecodziennym sposobie prezentacji – tłumaczy Jakub Król z Biura Promocji Miasta.
W ubiegłym roku Miasto Poznań zrealizowało dwie zagraniczne kampanie promocyjne. Jedna z nich odbyła się w Irlandii, a druga w Niemczech. Obie zachęcały turystów do odwiedzenia stolicy Wielkopolski. – Był pozytywny odzew, z uznaniem odnoszono się do wizerunku Poznania – przekonuje Król. – Kampania była realizowana przede wszystkim w Berlinie i na terenie całej Irlandii – dodaje.
Innowacyjne miasto, innowacyjna promocja
Miasto Poznań z projektem „Innovation Teleport” będzie obecne podczas najważniejszych branżowych wydarzeń na kontynencie. Dzięki nowemu pomysłowi na kampanię, stolica Wielkopolski pokaże się jako miasto nowoczesne i innowacyjne. – Celem strategii promocji jest to, żeby Poznań wchodził do sieci metropolii europejskich. Miasto ma potencjał – uważa Król.
Głównym elementem kampanii jest interaktywna kapsuła, która umożliwia zeskanowanie sylwetki w technice 3D z wykorzystaniem 60 aparatów fotografujących jednocześnie. Stworzona została również interaktywna mapa Poznania, której funkcjonalność można odkrywać za pomocą specjalnej aplikacji. Obecnie wystawę można podziwiać w nowej części Starego Browaru, gdzie stanęła podczas rozpoczęcia 8 edycji Art.&Fashion. Następnie będzie ona prezentowana w trakcie Pioneers Festival w Wiedniu, festiwalu Mindtrek w fińskim Tampere, podczas Leaders Connected NOAH Conference w Londynie, w Berlinie podczas BITKOM Trendkongres i w Paryżu podczas LeWeb Conference.
- Dużo osób jest zainteresowanych. Wchodzą i oglądają za pomocą tabletu, który jest dostępny przy wystawie – informuje przedstawicielka Działu Marketingu i PR Stary Browar. – Wirtualnymi przewodnikami są lokalni biznesmeni między innymi Grażyna Kulczyk, jest też projektantka mody Anna Orska . To też jest chętnie oglądane – dodaje.
Zaawansowany technologicznie Poznań
Prezydent Ryszard Grobelny jest zdania, że projekt jest niestandardowym zaproszeniem do odwiedzenia Poznania. – Dzięki zaawansowanym technologicznie rozwiązaniom, zastosowanym przy projekcie, w niestandardowy sposób akceptujemy dynamiczny rozwój naszego miasta, jego ofertę kulturalną, biznesową czy rekreacyjną – przekonuje. – To jednocześnie okazja by pokazać, że na przestrzeni lat stolica Wielkopolski pod wieloma względami stała się nowoczesnym, dynamicznym miastem, krajowym liderem w dziedzinie technologii i że stawia się ją dziś w jednym rzędzie z najbardziej atrakcyjnymi europejskimi metropoliami – dodaje prezydent.
Zakończenie tegorocznej ekspozycji ma odbyć się w grudniu w warszawskim Centrum Nauki Kopernik.
Poznań ma potencjał i apetyt na zdobycie uznania wśród europejskich społeczności. Patrząc na nas z perspektywy gospodarzy Euro 2012 można stwierdzić, że Poznań to atrakcyjne miasto, a jego mieszkańcy otwarci i życzliwi. Czy idący z postępem czasu? Na pewno, wszak zdjęciem własnej sylwetki w 3D nie każdy Europejczyk może się poszczycić
ZOSTAŃ NASZYM FANEM NA FACEBOOKU! BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z TWOJEGO MIASTA!