CZY W POZNANIU ZMIENIĄ SIĘ SZYLDY?
Miasto Poznań wydało "Szyldownik". To poradnik dla lokalnych przedsiębiorców i zarządców nieruchomości, który pomoże im zaprojektować szyld w taki sposób, aby nie kłócił się on z zasadami kompozycji i z zapisami przygotowywanej uchwały krajobrazowej. Publikacja zawiera także wytyczne dotyczące lokalizowania reklam.
Trwają prace nad poznańską uchwałą krajobrazową. Dokument uporządkuje zasady wystawiania tzw. potykaczy, ekspozytorów, kasetonów reklamowych, szyldów i pylonów informacyjnych. Określi również normy sytuowania małej architektury i ogrodzeń.
Poznańscy radni będą głosować nad uchwałą krajobrazową najprawdopodobniej podczas sesji pod koniec stycznia. Dokument pozwoli wyeliminować z przestrzeni miasta szpecące ulice nielegalne reklamy i inne elementy powodujące dewastację krajobrazu. Zanim to jednak nastąpi, Miasto Poznań opublikowało uaktualnione, drugie wydanie "Szyldownika".
- "Szyldownik" wpisuje się w działania edukacyjne towarzyszące pracom nad projektem uchwały krajobrazowej. Chcemy w ten sposób już teraz wesprzeć właścicieli małych i średnich biznesów oraz zarządców nieruchomości w zakresie dostosowania ich szyldów i nośników reklamowych do standardów, które już niedługo ureguluje uchwała - mówi Piotr Sobczak, dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Poznania.
Publikacja zawiera m.in. wytyczne dotyczące miejsca, gdzie szyldy i reklamy mogą być umieszczane, z podziałem na różne formy nośników. "Szyldownik" podpowiada ich dopuszczalny rozmiar, przypomina, że szyldy nie mogą zakrywać istotnych elementów i detali architektonicznych.
Szyldownik można pobrać tutaj.
/zdm/