JAK PRZYCIĄGNĄĆ BIZNES DO POZNANIA?
Żeby przyciągnąć biznes do Poznania potrzebne jest dobre promocyjne hasło. Jeszcze parę lat temu istniało „Poznan. Eastern energy, Western style.”. Do dzisiaj jest ono widoczne podczas lądowania na Ławicy, przylatując spoza strefy Schengen.
Jak tłumaczyli pięć lat temu urzędnicy – Hasło „Poznan. Eastern energy, Western style” wskazuje na fakt, że Poznań to miejsce, w którym potencjał krajów Nowej Europy spotyka się z kulturą cywilizacyjną Zachodu. Z Poznania w rzeczywistości jest bliżej do Berlina niż Warszawy. Poznaniacy są kompetentni oraz godni zaufania – wykształceni, znający języki i otwarci, a jednocześnie – stabilni, przewidywalni i solidni. Jednym z elementów tej kampanii było stworzenie innowacyjnej kapsuły zaprojektowanej przez polskich projektantów z MOA (Master of Arts). Było to wygodne miejsce, w którym można było podładować telefon, napić się dobrej kawy czy po prostu odpocząć. Kapsuła pojawiła się w największych miastach europejskich we Włoszech, Belgii, Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii i była interesującą i nowoczesną wizytówką Poznania.
Arkadiusz Borkowski ze Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania, hasło „Poznan. Eastern energy, Western style” ocenia pozytywnie, choć zastrzega, że ciężko je oceniać, bo sama kampania nie trwała zbyt długo. – Samo hasło wydaje się być ciekawie i podkreśla, że Poznań leżąc w Europie Środkowej przy wykorzystaniu słowiańskiej energii, wcale nie odbiega od zachodnich standardów.
A na co, w przyciąganiu biznesu, stawia w 2015 roku stolica Wielkopolski? Poznań Convention Bureau (PCB) – podpowiada Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.
PCB jest instytucją, która nieodpłatnie zapewnia wsparcie dla organizatorów spotkań i konferencji. Jak sami informują: „Przekazując nam krótki opis planowanego wydarzenia organizator niezwłocznie otrzyma zbiorczy raport dotyczący warunków organizacji planowanej konferencji czy kongresu. To wygodny i szybki sposób wstępnego badania rynku, który po weryfikacji zbiorczej oferty pozwoli na wybór terminu, atrakcyjnych propozycji cenowych i kompetentnych partnerów biznesowych.”
fot. Sale konferencyjne w poznańskim Hotelu Twardowski
Pod koniec ubiegłego roku PCB reprezentowało Miasto Poznań podczas targów w Barcelonie, które dedykowane było turystyce biznesowej. Instytucji udało się nawiązać wiele kontaktów, które zaowocują owocną współpracą przez najbliższe lata.
Miasto Poznań aktywnie działa również w temacie pozyskiwania przedsiębiorców funkcjonujących na rynku nieruchomości. Jak zaznacza dyr. Marcin Przyłębski z Biura Obsługi Inwestorów – Szukamy biznesmenów, którzy byliby zainteresowani budową w Poznaniu biurowców, mieszkań, czy budynków handlowych. Dzięki temu kolejne pieniądze zostaną w Poznaniu. Dyrektor zwraca również uwagę na to, że sezon konferencyjny właśnie się zaczyna – W tej branży podstawą jest budowanie sieci kontaktów i przekazywanie informacji. Np. jak miasto jest atrakcyjne dla inwestorów, jakie firmy funkcjonują w stolicy Wielkopolski, czy jakie są u nas uczelnie. Duże znaczenie mają tutaj bezpośrednie kontakty, bo budowanie zaufania i marki to jest długofalowa działalność – dodaje.
A na koniec warto przypomnieć sobie film, który był dodatkiem do wspomnianego w artykule powyżej hasła. Może warto do niego wrócić?
-------------------
Artykuły z cyklu "Biznesowy Poznań" powstały we współpracy z Hotelem Twardowski w Poznaniu.