CARSALON.PL CHCE ZWIĘKSZYĆ DYNAMIKĘ SPRZEDAŻY DEALERÓW SAMOCHODOWYCH, WYKORZYSTUJĄC INNOWACYJNĄ PLATFORMĘ INTERNETOWĄ
Wchodząca na rynek firma Carsalon.pl chce zmienić dotychczasowy system sprzedaży samochodów w Polsce. To efekt zmieniających się trendów i preferencji klientów, którzy coraz częściej nie tylko szukają samochodu Online, ale także decydują się na jego zakup w sieci. To także efekt dynamicznego rozwoju zastosowania nowych technologii, które zmieniają sposób dotarcia do właściwego klienta z dopasowaną ofertą wartości.
Carsalon.pl ruszył z ofertą sprzedaży samochodów różnych marek, dostępnych w ramach platformy online. To krok, który ma ułatwić proces sprzedaży i zakupu samochodów w Polsce i rozwinąć sprzedaż samochodów Online, Carsalon.pl jest odpowiedzią na zmieniający się rynek i preferencje zakupowe Polaków. Rocznie w Polsce sprzedaje się ponad 600 000 nowych samochodów osobowych i dostawczych (wg danych Samar). Według szacunków Carsalon.pl, obecnie ok. 90 proc. klientów korzysta z Internetu podczas wyboru właściwego modelu samochodu - czy to za pomocą portali motoryzacyjnych, recenzji, filmów czy informacji udostępnianych przez producentów samochodów. W ciągu najbliższych 5 lat wskaźnik realnych zakupów Online powinien wzrosnąć do 10 proc., podobnie jak w Wielkiej Brytanii czy Niemczech. Na rynkach Europy Zachodniej podobne rozwiązania w branży samochodowej sprawdzają się od kilku lat. Dobrym przykładem sukcesu jest portal carwow.co.uk, który po 4 latach działalności uzyskał 5% udziału w sprzedaży nowych samochodów na rynku brytyjskim. Sukces odniesiony w kraju skłonił portal do rozszerzenia działalności na kolejne rynki Europy Zachodniej (rynek niemiecki i hiszpański).
Polski Carsalon.pl
Dotychczas firma podpisała kontrakty z kilkunastoma dealerami takich marek jak: BMW, Mini, Land Rover, Jaguar, Jeep, Hyundai, Mitsubishi, Volkswagen, Renault, Dacia, Seat, Kia, Fiat, Abarth, Lancia czy Alfa Romeo. W ciągu najbliższego roku szef Carsalon.pl - Michał Słomkowski planuje zrewolucjonizować polski rynek motoryzacyjny. Platforma Carsalon.pl poszerzy dostęp klientów do dealerów wielu marek motoryzacyjnych, znacząco zwiększając paletę wyboru dla Klienta.
- Zakup samochodu bardzo często sprowadza się do konfiguracji nowego pojazdu przez Klienta na stronie dealera lub importera i wielu wizyt w salonach samochodowych w celu uzyskania najlepszej oferty. To wymaga czasu. Teraz – za pomocą naszej platformy Carsalon.pl – klienci będą otrzymywać najbardziej korzystne oferty skrojone na miarę przez naszych partnerów, a proces negocjacji finalnych warunków zostanie ograniczony do minimum - podkreśla Michał Słomkowski, prezes Carsalon.pl.
Jak to działa? Klienci informują platformę, jakim samochodem są zainteresowani. System Carsalon.pl kieruje zapytania w czasie rzeczywistym do dealerów wybranej marki w celu przygotowania oferty dokładnie odpowiadającej oczekiwaniom kupującego. Ostatecznie oferty trafiają do Klienta, który wybiera najkorzystniejszą spośród nich. Cały proces wyboru i uzgodnienia warunków transakcji odbywa się na ekranie monitora komputera (wersja webowa aplikacji) lub smartfona (wersja mobilna). Taki system zmienia dotychczasowy sposób, w jaki polscy klienci dokonywali zakupu pojazdu – odwiedzając wiele salonów samochodowych w poszukiwaniu najbardziej atrakcyjnej oferty produktowej i cenowej. Z Carsalon.pl najlepsze oferty skrojone na miarę trafią bezpośrednio do nich, niezależnie od miejsca, w którym mieszkają. Carsalon.pl planuje podpisanie umów z największymi dealerami 25 najbardziej popularnych marek w kraju do końca 2019 roku. Michał Słomkowski uważa, że sukces firmy tkwi w oferowaniu kupującym usługi, która pozwala w wygodny sposób zaoszczędzić czas i pieniądze, a dealerom pozyskać nowy kanał sprzedaży i zwiększyć zasięg dotarcia do potencjalnych klientów.
*Według danych brytyjskiej firmy CDK Global, 83 proc. klientów salonów samochodowych przyznaje, że korzystanie z platform Online znacząco pomaga im w dokonaniu wyboru właściwego modelu i odpowiedniej ceny pojazdu. Podobna liczba klientów (80 proc.) chciałaby nie tylko wybierać, lecz dokonywać płatności za wybrany samochód online. Zadowolony klient wraca do dealera - z badań Capgemini wynika, że 83 proc. klientów zadowolonych z procesu zakupu, zamierza wrócić do wybranej marki i dealera przy następnym zakupie samochodu.