T-shirty z nadrukami – odzież robocza i reklamowa
Koszulki to przedmiot, którego praktycznie wszyscy używamy na co dzień. Logiczne jest zatem, że reklamodawcy chcą wykorzystać je jako powierzchnię do promowania swojej marki. Rozważasz koszulki z logo firmy? Dobrze przemyśl ten zakup!
Oczywiście można kupić najprostsze, białe koszulki z logo firmy unisex w paru rozmiarach. Odbiorcy znacznie bardziej jednak docenią większą dbałość o liczne szczegóły.
Koszulka z logo: podstawa to kolor
Na identyfikację wizualną marki będzie się składać znacznie więcej niż sam symbol na T-shircie. Jej kolor może być elegancki, skromny, stonowany – grafitowy lub granatowy. Z drugiej strony są kolory wesołe i ekspresyjne – jasnozielony, żółty, pomarańczowy. Ciepłe są brązy i czerwienie, chłodne – błękity i fiolety. Uniwersalne są czarny i biały. No i jeszcze fasony. Po pierwsze, dobrze jest dostosować krój do płci: ciaśniej dopasowane są wzory kobiece, wcięte w talii i z krótszymi rękawkami, ledwo zasłaniającymi barki. Męskie wzory są szersze w ramionach i prostsze, mają też rękawki aż do połowy ramienia.
Koszulka z logo: krój wywrze konkretne wrażenie
Choć koszulka to strój ogólnie nieformalny, to ma on sporo odmian. Na przykład polo. Kołnierzyk i nieco grubszy splot tkaniny (pikowy, wyczuwalny pod palcami) dodają strojowi nieco powagi. Wycięcie V-neck jest charakterystyczne dla strojów sportowych – będzie pasować sprzedawcy rowerów, ale nie herbaty. Konkretne zastosowania wymagają szeregu odmian, np. szczególnie mocnych kołnierzyków, dużej przewiewności, długich rękawów. Jak widzisz, nie tylko logo stanowi przekaz świadczący o firmie!
Dobrze dobierz materiał tkaniny!
Bardzo popularna jest oczywiście tradycyjna bawełna i poliester. Dodatek elastanu przydaje ubraniom rozciągliwości. To względy praktyczne, ale ważne pytanie brzmi: czy chcesz wywrzeć wrażenie proekologiczne? Jeśli tak, rozważ rPET, czyli PET z recyklingu. Oznacza to noszenie przetworzonych butelek plastikowych – to one właśnie zazwyczaj są z polimeru PET. Alternatywą jest bawełna z recyklingu, która stanowi 50% wielu modeli (obok „świeżej" bawełny organicznej).
Różne techniki nadruku – bo koszulki z logo firmy powinny być trwałe
Dochodzimy do najbardziej interesującej dla reklamodawców kwestii. Jak wykonać nadruk? Trwała i popularna metoda to sitodruk, która daje szczególnie żywe, intensywne kolory. Ma ona ograniczenia co do liczby nanoszonych barw i precyzji. Dokładniejszy jest termotransfer, który w wersji cyfrowej pozwala bardzo precyzyjnie oddać szczegóły, nawet na zdjęciach ze skomplikowanymi przejściami tonalnymi. Dla podłoży z poliestru odpowiedni jest rzadziej spotykany druk sublimacyjny, w którym tusz wnika głęboko w podłoże. Wyjątkowo ciężko jest go zatem sprać. Koszulka koszulce nierówna. Jeśli masz już pomysł na umieszczenie Twojego loga na ubraniach, dobrze je najpierw dobierz. Od włókna, przez barwnik, po wykrój – sama koszulka może nieść przekaz korzystny dla promocji marki!