Świadoma firma chroni środowisko
Znajomość i stosowanie przepisów pozwala nie tylko uniknąć ewentualnej kary, ale - zwłaszcza w przypadku takich kwestii jak ochrona środowiska – recepta na to jak wspólnie dbać o przestrzeń, na której wspólnie żyjemy. Małe, średnie firmy, przedsiębiorstwa i korporacje – wszystkie podmioty, działające na rynku, mają ogromny wpływ na to, w jakim stanie jest otaczająca nas przyroda. Bycie na bieżąco w kwestii przepisów jest konieczne, aby nie szkodzić, nie zatruwać i nie niszczyć środowiska w sposób nieświadomy.
Środowisko – co firma wiedzieć musi?
W gąszczu przepisów odnaleźć się niełatwo. To wie każdy zarządzający nawet niewielką firmą. A co, jeśli mamy do czynienia z dużym koncernem, działającym na przykład w branży chemicznej? Liczba aktów prawnych, regulujących taką działalność jest olbrzymia. Dlatego szkolenia ochrona środowiska dla pracowników tejże firmy są nie tyle opcją, co koniecznością. Specjalistyczne kursy, z jednej strony pomagają nadążać za zmianami w paragrafach, a z drugiej strony są wskazówką jak działać, aby zanieczyszczać jak najmniej i maksymalizować zyski bez nadwyrężania ekosystemu.
Jak to działa w praktyce? Tu możemy wymienić chociażby szkolenie dla firmowych specjalistów z zakresu ochrony środowiska. Takie osoby poznają aktualne przepisy prawne w tej dziedzinie. Dział administracji skorzysta natomiast ze szkoleń w zakresie obowiązków sprawozdawczych firm czy kwestii regulujących gospodarkę odpadami. Jeśli firma jest zakładem produkcyjnym, pracownicy wyższego szczebla muszą również posiadać szczegółową wiedzę w dziedzinie emisji gazów i pyłów do powietrza – oczywiście w kontekście aktualnych uwarunkowań prawnych.
Jak być eko-firmą?
Szkolenia ochrona środowiska to także kwestie bardziej miękkie. Bycie w zgodzie z naturą jest obecnie „na topie”, stąd ochrona przyrody staje się elementem CSR-u każdej firmy. Jak przeprowadzać ocenę oddziaływania na środowisko? Jak analizować inwestycje i przedsięwzięcia firmy w tym zakresie? Wreszcie – jak zwiększać świadomość ekologiczną pracowników i budować pozytywny wizerunek marki? Dzięki fachowym szkoleniom nie będzie to już wiedza tajemna, a poza finansowym zyskiem przełoży się to także na wyniki wizerunkowe firmy. Z kolei podkreślanie zaangażowania na rzecz środowiska jest też sposobem marek na wyróżnienie się na nasyconym rynku. Jeśli nie są to puste slogany, a konkretne działania – zysk wizerunkowy będzie bardzo znaczący.