TAJEMNICZY KLIENT CZYLI OBIEKTYWNA OCENA ŚWIADCZONYCH USŁUG
Sprzedaż na satysfakcjonującym nas poziomie jest sumą wielu działań. Jeśli naszym celem jest zaspokajanie potrzeb klientów warto, aby lokale, od czasu do czasu, odwiedzał tajemniczy klient. Profesjonalna obsługa klienta ma kluczowe znaczenie podczas podejmowania decyzji zakupowych lub decyzji o ponownych odwiedzinach danego sklepu. Dzięki pracy tajemniczego klienta będziemy w stanie ocenić profesjonalizm obsługi, poziom uporządkowania otoczenia i jakość zaopatrzenia lokalu. Pracownicy sklepów zostaną poddani ocenie, która pozwoli zmierzyć ich zaangażowanie oraz pokaże co należy poprawić lub zmodernizować.
Mystery shopper, czyli tajemniczy klient
Działania wektorowe pozwalają optymalizować proces sprzedaży. Najczęściej głównym i nadrzędnym celem jest zaspokojenie potrzeb odbiorców i klientów. Konsument, który został dobrze obsłużony, chętniej i zdecydowanie częściej wraca do lokalu. Właśnie dlatego warto ten sektor działalności kontrolować i na bieżąco wprowadzać zmiany lub korekty zastosowanych rozwiązań. Warto czasem zaskoczyć obsługę tajemniczym klientem i ocenić poziom świadczonych usług. Trzeba pamiętać, że bardzo często za utratę konsumentów odpowiada słabej jakości obsługa klienta. Aby dowiedzieć się więcej na temat usług tajemniczych klientów warto odwiedzić stronę https://oexcursor.pl/baza-wiedzy/tajemniczy-klient-mystery-shopper/.
Jak działa tajemniczy klient?
Badanie tajemniczy klient to nic innego jak kontrola lokali usługowych oraz pracującej tam obsługi. Mystery Shopper udaje się do danego miejsca i wciela się w rolę najzwyklejszego klienta. W oparciu o sporządzony scenariusz bazowy, pozyskuje konkretne informacje potrzebne zleceniodawcy. Do jego zadań należy między innymi poproszenie obsługi o pomoc w znalezieniu lub dobraniu odpowiedniego produktu. Może zapytać sprzedawcę o rekomendację konkretnych produktów, a także sprawdzić, czy oferuje on dodatkowe usługi, które sprzedaje lokal. W ten sposób zbiera dane do swojego raportu. Powinien w tych działaniach zachować maksymalny obiektywizm.
W jego ocenie powinny znaleźć się opinie na temat jakości serwisu, a także ocena poziomu wiedzy personelu na temat obowiązującej oferty. Tajemniczy klient w raporcie uwzględni również sposób prezentacji produktów i podejście do klienta. Zwróci uwagę na sam sposób prezentacji produktu i poziom zaopatrzenia placówki. Wszystkie te elementy pozwolą sklasyfikować poziom oferowanej obsługi w oparciu o obowiązujące w przedsiębiorstwie standardy. Wykryte błędy i niedociągnięcia umożliwią wyciągnięcie wniosków i wdrożenie zmian.