MIESZKAŃCY WILDY I ŁAZARZA MOGĄ KUPIĆ IDENTYFIKATOR PARKINGOWY
Choć trwają prace związane z wdrażaniem strefy płatnego parkowania, a sama strefa ma zostać uruchomiono dopiero 1 lutego przyszłego roku, to już od poniedziałku,16 listopada, mieszkańcy Wildy i Łazarza będą mogli kupić identyfikator parkingowy dla swojego auta. Wszystko po to by zapewnić sprawną sprzedaż identyfikatorów.
Po uruchomieniu strefy płatnego parkowania na Wildzie i Łazarzu kierowcy będą zobowiązani do opłacania postoju przy ulicach. Zgodnie jednak z regulaminem strefy osoby zameldowane na terenie objętym płatnym parkowaniem mogą zakupić identyfikator parkingowy mieszkańca po preferencyjnej cenie – 30 zł na miesiąc za pierwsze auto. Upoważnia on do parkowania pojazdu na wszystkich ulicach obejmujących dany sektor. Takim pojedynczym sektorem jest Wilda, Łazarzu, a także Jeżyce i Stare Miasto.
Mieszkańcy Wildy i Łazarza mogą liczyć na jeszcze jeden bonus przy zakupie identyfikatora – jeśli zakupią go od razy na cały rok to jego cena wyniesie 120 zł (zamiast 330 zł). Identyfikator muszą jednak nabyć do 31 sierpnia 2021 r. Po tym czasie promocja nie będzie obowiązywać.
Identyfikator parkingowy mieszkańca mogą zakupić osoby zameldowane na pobyt stały lub czasowy (minimum 3 miesiące) i płacące podatki na rzecz Poznania. Osoba taka musi być właścicielem lub współwłaścicielem pojazdu. Samochód może być również zakupiony na kredyt, być w leasingu lub być autem służbowym.
Zakupu dokonuje się w kasach Strefy Płatnego Parkowania przy ul. Pułaskiego 9 po okazaniu wszystkich niezbędnych dokumentów. Warto dobrze sprawdzić czy ma się je przy sobie, aby nie odejść z kwitkiem od okienka kasowego. Okazywane oryginały dokumentów, z wyjątkiem dokumentu tożsamości, są kopiowane i dołączane do akt sprawy.
Potrzebne dokumenty:
- Dowód osobisty lub paszport
Dla potwierdzenia tożsamości i adresu zameldowania. Prawo jazdy, legitymacja studencka i inne dokumenty nie są dokumentami tożsamości i nie będą akceptowane.
- Dowód rejestracyjny pojazdu z informacją o właścicielu pojazdu
Jeżeli w dowodzie rejestracyjnym nie został wskazany właściciel, potrzebny będzie inny dokument potwierdzający własność auta (np. karta pojazdu lub decyzja o współwłasności z Wydziału Komunikacji).
- Oryginał pierwszej strony PIT-u za poprzedni rok
Dla potwierdzenia płacenia podatków na rzecz Poznania.
Osoby, które podatek za poprzedni rok rozliczały poza Poznaniem, muszą przedłożyć formularz ZAP-3 złożony do właściwego Urzędu Skarbowego. W takim wypadku identyfikator może zostać wydany tylko na wniosek skierowany do dyrekcji ZDM i na czas nie dłuższy niż do 30 kwietnia następnego roku.
PIT (również wydruk deklaracji elektronicznej), jak i ZAP-3 należy okazać wraz z Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO).
Osoby, które wysyłały PIT pocztą, muszą okazać potwierdzenie nadania PIT-u.
Osoby, które rozliczały PIT przez internet, muszą okazać wydruk PIT-u złożonego elektronicznie wraz z numerem dokumentu zgodnym z identyfikatorem UPO.
- Umowa kredytowa lub leasingowa – dotyczy tylko użytkowników aut zakupionych na kredyt lub leasingowanych
- Umowa z pracodawcą - dotyczy tylko użytkowników aut służbowych
Umowa musi potwierdzać zatrudnienie u danego pracodawcy i okres zatrudnienia.
Ponadto należy okazać umowę powierzenia auta służbowego do celów prywatnych pracownika oraz dokument potwierdzający prawo dysponowania pojazdem przez pracodawcę.
Więcej na stronach ZDM