TRAMWAJ NA RATAJCZAK: PODPISANO UMOWĘ NA PROJEKT
W ciągu roku powstanie kompletna dokumentacja projektowa dla budowy trasy tramwajowej wraz z uspokojeniem ruchu samochodowego w ul. Ratajczaka. Podpisano umowę z wybranym w postępowaniu przetargowym projektantem, do obowiązków którego będzie należało również pełnienie nadzoru autorskiego nad inwestycją.
- Przystępujemy do kolejnego etapu prac związanych z rewitalizacją centrum miasta. Projekt Centrum to nie tylko ul. Św. Marcin oraz przyległe ulice: Kantaka, Gwarna, czy 27 Grudnia, ale także trasa tramwajowa, która pobiegnie wzdłuż ul. Ratajczaka. Dzisiejsza umowa obejmuje pełne zaprojektowanie linii tramwajowej od skrzyżowania ulicy Niezłomnych z Królowej Jadwigi w kierunku ul. Św. Marcin.- mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. - Budowę planujemy, po zakończeniu projektowania i uzyskaniu wszystkich pozwoleń, od 2021 do końca 2022 roku. Będzie ona skoordynowana z innymi inwestycjami, które toczyć się będą w Poznaniu. Prace na ul. Ratajczaka rozpoczną się po zakończeniu przebudowy ronda Rataje i skrzyżowania al. Niepodległości z ul. Św. Marcin.
Projekt budowy trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka będzie kolejnym dokumentem przygotowanym w nowoczesnej technologii BIM (ang. Building Information Modeling). Upraszcza ona proces jego powstawania, umożliwia ciągły dostęp do informacji, a także do związanych z nim kosztach i harmonogramach.
- To technologia, która pozwala nam na wyeliminowanie wielu ryzyk powstających na etapie prowadzenia prac budowalnych. Pokazuje całkowitą informacje o projekcie, kosztorysach i kolizjach już na etapie projektowania - tłumaczy Justyna Litka, prezes Poznańskich Inwestycji
W tej technologii projektowana jest obecnie przebudowa ul. Św. Marcin od mostu Uniwersyteckiego do skrzyżowania z Al. Niepodległości i ul. Towarową. Przygotowuje ją ta sama firma, która została wybrana do opracowania projektu dla trasy tramwajowej w ciągu ul. Ratajczaka - SAFEGE S.A.S. Société par Actions Simplifiée.
- Od ponad 70 lat działamy na całym świecie, a w Polsce od 28. Z dużych realizacji zarządzaliśmy m.in. budową dworca Łódź Fabryczna. W Poznaniu wykonywaliśmy m.in. projekt ul. Folwarcznej, a jeśli chodzi o zarządzanie i nadzór: plac Kolegiacki, zajezdnia na Franowie i tramwaj na Franowo. Projekt robimy wspólnie z firmą Graph'it doskonałą w modelowaniu w technologii BIM - zaznacza Mariusz Szmyd, zastępca Dyrektora Generalnego SAFEGE Polska.
Wykonawca dokumentacji, po dokonaniu inwentaryzacji geofizycznej, architektonicznej oraz geodezyjnej obszaru inwestycji, przygotuje model BIM dla istniejącej infrastruktury. Będzie zobowiązany wziąć pod uwagę wszystkie dotyczące jej zamierzenia inwestycyjne i remontowe, zaplanowane przez jednostki miejskie i firmy nią zarządzające. Wszystko po to, by móc skoordynować te prace z budową trasy tramwajowej.
Więcej na poznan.pl